Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44618
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞarkaya, Sevda Seven-
dc.contributor.authorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:42:01Z
dc.date.available2022-05-17T12:42:01Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1309-0682-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44618-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29329/mjer.2019.202.14-
dc.description.abstractçalışmanın amacı eğitim kurumlarında İşte var olmama (presenteeism) nın azaltılmasındaödüllendirmenin rolünü tespit etmektir. Eğitim kurumlarında İşte var olmamanınazaltılmasında ödüllendirmeninrolü olup olmadığı ile ilgili yöneticilerin, öğretmenlerin ve öğrencilerin görüşlerinin alınması amaçlanmıştır.Buçalışmada durum (örnek olay) çalışması yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018eğitim-öğretim yılında Denizli İlinde farklı öğretim kademelerinde ve farklı görev türüne sahip 17 devletokulunda görev yapan yöneticiler, öğretmenler ve öğrenciler arasından maksimum çeşitlilik örneklemeyöntemiyle seçilen toplam 21 katılımcıdan oluşturmaktadır.Bu araştırma, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlıokullarda görev yapan yönetici ve öğretmenler ile öğrencilerin eğitim kurumlarında İşte var olmamanınazaltılmasında ödüllendirmenin rolüne ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlayan nitel araştırma yöntemininkullanıldığı betimsel bir çalışmadır.Araştırmada veri toplama yöntemi olarak 12 sorudan oluşan yarıyapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlar betimsel ve içerik analiz yöntemi ile analizedilmiştir. Araştırma sonucuna göre; İşte var olmamahem kurumu hem öğretmenleri hem de öğrencileri olumsuzyönde etkilemekte veöğretmenlerde performans düşüklüğüne sebep olmaktadır. Ödüllendirmeİşte varolmamanın azaltılmasında olumlu bir etkiyesahiptir. Yönetici, öğretmen ve öğrenciler,İşte varolmamanınabsenteeism (işe devamsızlık) sorununa göre daha olumsuz etkilere sahip olduğunu düşünmektedirler.Frederik A. Hezberg’in “Çift Faktör Teorisi” açısından bakıldığında öğretmenlerin güdüleyici faktörleridahafazla önemsediği ancak bunların okullarda uygulanmadığı görülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özelen_US
dc.titleEğitim Kurumlarında İşte Var Olmamanın (Presenteeism) Azaltılmasında Ödüllendirmenin Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Role of Rewarding in Reducing Presenteeism in Educational Institutionsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage234 - 254
dc.identifier.startpage234en_US
dc.identifier.endpage254en_US
dc.identifier.doi10.29329/mjer.2019.202.14-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid331636en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Egitim Kurumlarinda Iste.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

124
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.