Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44622
Title: | İlköğretim matematik öğretmen adaylarının hafıza oyunları ile hafıza oyunlarının matematik öğretimine katkısına ilişkin görüşleri | Other Titles: | Views of the pre-service elementary mathematics teachers about memory games and contribution of memory games to mathematics teaching | Authors: | Saygı, Elif Alkaş Ulusoy, Çiğdem |
Keywords: | Matematik;Eğitim, Eğitim Araştırmaları | Abstract: | Bu makalenin amacı, ilköğretim matematik öğretmen adaylarının zekâ oyunu türlerinden hafıza oyunları ve hafıza oyunlarınınmatematik öğretimine katkısı hakkındaki düşüncelerini incelemektir. Bu amaçla, 2017-2018 öğretim yılında Ankara ilindekibir devlet üniversitesinde Matematik Eğitimi Anabilim Dalı İlköğretim Matematik Öğretmenliği Programına devam edentoplam 39 öğretmen adayının görüşüne başvurulmuştur. İlköğretim matematik öğretmen adaylarının hafıza oyunları ile ilgiligörüşleri, araştırmacılar tarafından geliştirilen bir ölçme aracı ile toplanmıştır. Çalışmada ulaşılan bulgular sonucunda,öğretmen adaylarının hafıza oyunlarını orta düzeyde zor bulduklarını ifade ettikleri görülmüştür. Öğretmen adayları, oyunlardazorlanıp zorlanmama durumlarını harcanan zaman, hatırlanması gereken şeylerin sayısı ve çeşitliliği, oyuna uygun bir örüntüveya strateji yaratılabilmesi, hatırlanacak sayı, şekil veya nesneye bir manipülasyon yapılıp yapılmaması, bireysel inançlar gibikriterlerle değerlendirmişlerdir. Öğretmen adayları, hafıza oyunlarında birçok matematiksel fikri aynı anda kullanabildiklerini,tek bir oyun içinde birden fazla matematiksel becerinin geliştirilebileceğini de vurgulamışlardır. Öğretmen adaylarının hafızaoyunlarının matematik öğretimine katkısı ile ilgili fikirleri matematiksel becerilerin gelişiminin sağlanması, matematikselkavramların anlamlı öğrenilmesi, kavramların doğru yerde ve doğru şekilde kullanılması, farklı stratejilerin öğretimi,motivasyonu yüksek bir sınıf kültürü yaratılması, odaklanma, düşünme ve hafızada tutmaya katkı sağlama, zaman kontrolü vehızlı düşünmeyi geliştirme gibi temalarla özetlenmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44622 https://doi.org/10.17240/aibuefd.2019.19.43815-446550 |
ISSN: | 1303-0493 2148-4929 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
İLKÖĞRETİM MATEMATİK ÖĞRETMEN.pdf | 339.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
962
checked on Apr 14, 2025
Download(s)
846
checked on Apr 14, 2025
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.