Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44650
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kula Kartal, Seval | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:42:05Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:42:05Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.issn | 1307-4474 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44650 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.12984/egeefd.470194 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı yanıtlayıcıların PISA 2012 okuduğunu anlama testi maddelerine verdiğiyanıtlardan elde edilen veri setinin boyutluluğunun iki parametreli lojistik model ve iki faktör modeliyleelde edilen madde parametreleri ve madde düzeyinde model veri uyumu istatistiklerinin karşılaştırılmasıyoluyla incelenmesidir. PISA 2012 Türkiye uygulamasında dört okuma metnine dayalı olarakgeliştirilmiş 14 madde içeren 12 numaralı test formu 284 kişilik öğrenci grubu üzerinde uygulanmıştır.Madde Tepki Kuramı modelleri arasındaki karşılaştırmalar madde ayırt edicilik parametrelerine, S-?2madde uyum istatistiklerine ve açıklanan ortak varyans değerlerine dayalı olarak yapılmıştır. Analizlerinsonuçları, genel boyut ayırt edicilik parametrelerinin tek boyutlu iki parametreli lojistik model maddeparametreleriyle benzer olduğunu göstermiştir. İki faktör modeli madde düzeyinde model veri uyumundatek boyutlu modele göre bir miktar iyileşme sağlamış olsa da bu iyileşmenin önemli olmadığıbulunmuştur. Madde model veri uyumu açısından iki model de benzer sonuçlar sağlamıştır. Bu bulgularadayalı olarak, genel boyuta karşılık gelen okuduğunu anlama becerisinin test verisinin altında yatanbaskın boyut olduğu, ortak metinlerden kaynaklı varyansın küçük ve önemsiz olduğu, verinin (yaklaşık)tek boyutluluk varsayımını sağladığı sonucuna varılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ege Eğitim Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Psikoloji | en_US |
dc.title | PISA 2012 Okuduğunu Anlama Testine Verilen Yanıtların Boyutluluğunun İki Faktör Modeline Dayalı Olarak İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examining Dimensionality of Responses to the PISA 2012 Reading Comprehension Test Based on the Bifactor Model | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 20 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 67 | en_US |
dc.identifier.endpage | 77 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.12984/egeefd.470194 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 323855 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
PISA 201.pdf | 561.13 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
20
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.