Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44650
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKula Kartal, Seval-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:42:05Z-
dc.date.available2022-05-17T12:42:05Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1307-4474-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44650-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.12984/egeefd.470194-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yanıtlayıcıların PISA 2012 okuduğunu anlama testi maddelerine verdiğiyanıtlardan elde edilen veri setinin boyutluluğunun iki parametreli lojistik model ve iki faktör modeliyleelde edilen madde parametreleri ve madde düzeyinde model veri uyumu istatistiklerinin karşılaştırılmasıyoluyla incelenmesidir. PISA 2012 Türkiye uygulamasında dört okuma metnine dayalı olarakgeliştirilmiş 14 madde içeren 12 numaralı test formu 284 kişilik öğrenci grubu üzerinde uygulanmıştır.Madde Tepki Kuramı modelleri arasındaki karşılaştırmalar madde ayırt edicilik parametrelerine, S-?2madde uyum istatistiklerine ve açıklanan ortak varyans değerlerine dayalı olarak yapılmıştır. Analizlerinsonuçları, genel boyut ayırt edicilik parametrelerinin tek boyutlu iki parametreli lojistik model maddeparametreleriyle benzer olduğunu göstermiştir. İki faktör modeli madde düzeyinde model veri uyumundatek boyutlu modele göre bir miktar iyileşme sağlamış olsa da bu iyileşmenin önemli olmadığıbulunmuştur. Madde model veri uyumu açısından iki model de benzer sonuçlar sağlamıştır. Bu bulgularadayalı olarak, genel boyuta karşılık gelen okuduğunu anlama becerisinin test verisinin altında yatanbaskın boyut olduğu, ortak metinlerden kaynaklı varyansın küçük ve önemsiz olduğu, verinin (yaklaşık)tek boyutluluk varsayımını sağladığı sonucuna varılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofEge Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim, Eğitim Araştırmaları;Eğitim, Özel;Psikolojien_US
dc.titlePISA 2012 Okuduğunu Anlama Testine Verilen Yanıtların Boyutluluğunun İki Faktör Modeline Dayalı Olarak İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining Dimensionality of Responses to the PISA 2012 Reading Comprehension Test Based on the Bifactor Modelen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage67en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.identifier.doi10.12984/egeefd.470194-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid323855en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
PISA 201.pdf561.13 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

46
checked on May 27, 2024

Download(s)

8
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.