Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44660
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorUçak, Esra-
dc.contributor.authorSay, Serkan-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:42:06Z
dc.date.available2022-05-17T12:42:06Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44660-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.393854-
dc.description.abstractÖğrenmeyi etkileyen önemli faktörlerden biri dederse karşı geliştirilen kaygıdır. Bu araştırmada,öğrencilerde fen dersine yönelik kaygıya yol açannedenleri belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılının güz dönemindeyürütülmüş olup, araştırmaya 6., 7. ve 8. sınıftaöğrenim gören toplam 296 ortaokul öğrencisikatılmıştır. Çalışma tarama modelinde bir araştırmadır.Veri toplama aracı olarak tek açık uçlu sorudan oluşanbir form kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre,öğrenciler fen dersine yönelik kaygılarının nedenleri;derse (%55,4), öğretmenlerine (%26,7), kendilerine(%3,4), sosyal çevrelerine (%4,1), geçmişte yaşamışoldukları bazı olaylara (%1,7) ve mesleki kaygılara(%3,4) bağlı olduğunu ifade etmişlerdir. Yineöğrencilerin %2,4’ü fen dersine ilişkin her şeyin onlarıkaygılandırdıklarını belirtirken, %3’ü ise fen dersineyönelik hiçbir kaygı duymadıklarını belirtmişlerdir. Buaraştırmanın sonuçlarının, öğretmenler ve ailelereöğrencilerdeki fen dersine yönelik kaygıyla başaçıkabilmeleri için yol gösterici olacağıdüşünülmektedir. Fen kaygısının nedenlerininanlaşılması, öğrencilerin kaygılarının giderilmeyeçalışılması açısından da oldukça önemlidir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOrtaokul öğrencilerinin fen dersine yönelik kaygı nedenlerinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining of the reasons of secondary school students’ anxiety about science courseen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue50en_US
dc.identifier.startpage71 - 89
dc.identifier.startpage71en_US
dc.identifier.endpage89en_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.393854-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid398049en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
ORTAOKUL ÖĞRENCĠLERĠNĠN FEN.pdf422.95 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

62
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

30
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.