Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44680
Title: Siyasal reklamlarda görsel argümantasyon
Other Titles: Visual argumentation in political advertisements
Authors: Çalışkan, Osman
Abstract: Siyasi partiler, yaptıkları siyasal reklamlarda ikna çabası güderler. İkna sürecinin temel bileşenlerinden biri de argümanlardır. Çoğu siyasal reklam, içeriğinde bir veya daha fazla argüman barındırır. Belirli unsurların bir araya getirilmesiyle oluşan argümanın, klasik anlayış çerçevesinde yazı yoluyla veya sözlü olarak yapılandırıldığı bilinir. Bununla birlikte, argümantasyonun bu yapılandırma sürecinde, reklam filmi söz konusuysa görsel öğelerlerden fazlaca istifade edilir. Bu çalışmada ise, argümantasyon kapsamında bir tür olarak görsel argümanlar siyasal reklamlar üzerinden incelenmiştir. Başka deyişle, bir argümanın yapılandırılmasında görsel öğelerin işlevi ve nasıl kullanıldığı araştırılmıştır. Araştırma kapsamında, 24 Haziran 2018’de gerçekleşen Cumhurbaşkanlığı ve Milletvekili Seçimleri’nde AK Parti, CHP ve Saadet Partisi’nin kullandığı birer reklam analiz edilmiştir. Görsel argümantasyon konusuna iyi birer örnek teşkil eden bu reklamlar argüman bileşenlerine göre tasnif edilerek çözümlenmiştir. Ayrıca araştırmada, görsel argüman tanımlamasına uyan farklı tiplere de yer verilmiştir. Konuyla ilgilenen araştırmacılar farklı siyasal reklamları tahlil edebileceği gibi diğer ticari reklamlar üzerinde de çalışma yapılabilir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/44680
ISSN: 1694-7215
Appears in Collections:İletişim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
SİYASAL REKLAMLARDA.pdf671.14 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

132
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.