Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44683
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTanrıöğen, Zeynep Meral-
dc.contributor.authorSertel, Gülsüm-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:43:47Z
dc.date.available2022-05-17T12:43:47Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2630-6301-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44683-
dc.description.abstractÖğretmenlerin kendini sabote etme düzeyleri ile algıladıklarıörgütsel destek düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıylayapılan çalışmada, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel taramamodeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Denizli'de görevyapan 218 öğretmen oluşturmuştur. Çalışmada Jones ve Rhodewalt(1982) tarafından geliştirilen, Akın-Abacı ve Akın (2010)tarafından Türkçe'ye uyarlanan “Kendini Sabotaj Ölçeği” ileDerinbay (2011) tarafından geliştirilen "Algılanan Örgütsel DestekÖlçeği" kullanılmıştır. Araştırma sonucunda, öğretmenlerinkendini sabote etme düzeylerinin cinsiyet, medeni durum, eğitimdurumu, yaş, okul türü, kıdem, kurumdaki hizmet süresi, branşdeğişkenlerine göre anlamlı bir farklılık oluşturmadığıgörülmüştür. Katılımcı öğretmenlerin kendini sabote etme düzeyiile öğretimsel destek alt boyutu negatif yönde orta düzeyde; adaletalt boyutu ile negatif yönde düşük düzeyde ilişkili olduğugörülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmenlerin Kendini Sabote Etme Düzeyi ile Algıladıkları Örgütsel Destek Düzeyi Arasındaki İlişkien_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Teachers' Level of Self-Handicapping and Perceived Organizational Support Levelen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage506 - 526
dc.identifier.startpage506en_US
dc.identifier.endpage526en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid361583en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Öğretmenlerin Kendini Sabote Etme.pdf956.4 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

22
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.