Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44738
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBayrakçeken, Hüseyin-
dc.contributor.authorGirgin, Zekeriya-
dc.contributor.authorAysal, Faruk Emre-
dc.contributor.authorBabagiray, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:43:53Z
dc.date.available2022-05-17T12:43:53Z
dc.date.issued2019-
dc.identifier.issn2149-3367-
dc.identifier.issn2149-3367-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44738-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.35414/akufemubid.556178-
dc.description.abstractBu çalışmada, standart değerinden düşük lastik şişirme basıncının frenleme esnasında taşıta olan etkisideneysel olarak incelenmiştir. Deneysel çalışma laboratuvar ortamında taşıt fren testlerininyapılmasını sağlayan, yarım taşıt modeli olarak dizayn edilmiş Fren-Süspansiyon Test Cihazındagerçekleştirilmiştir. Testler yapılırken 26 psi’dan 34 psi standart değerine kadar toplam beş farklı lastikşişirme basıncı ele alınmıştır. Her bir lastik şişirme basıncı için ayrı ayrı gerçekleştirilen deneylerneticesinde basınç değişiminin frenleme esnasında taşıt süspansiyonun da oluşan yunuslama kuvvetinikarakterize eden parabolik bir eğri elde edilmiştir. Deney sonuçlarından yola çıkılarak elde edileneğriye uygun iki farklı matematik model lineer olmayan regresyon ile türetilmiştir. Lineer olmayanregresyon işlemi için klasik regresyon algoritması ile Newton-Raphson İterasyon metodu birleştirilerekelde edilen Hibrit bir iteratif regresyon algoritması kullanılmıştır. Fourier seri açılımı ve üçüncü derecepolinom temel alınarak iki farklı matematik model elde edilmiştir. Elde edilen matematik modellerinsırasıyla R2=0,9957 ve R2=0,9104 mertebesinde hassasiyet sağladığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAfyon Kocatepe Üniversitesi Fen ve Mühendislik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİstatistik ve Olasılıken_US
dc.titleNonlineer İteratif Regresyon Analizi Kullanılarak Düşük Lastik Şişirme Basıncının Yunuslama Kuvvetine Etkisinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Investigation of the Effect of Low Tire Inflation Pressure to Pitching Force by Using Nonlinear Iterative Regression Analysisen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage490 - 495
dc.identifier.startpage490en_US
dc.identifier.endpage495en_US
dc.identifier.doi10.35414/akufemubid.556178-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid312171en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept10.07. Mechanical Engineering-
Appears in Collections:Mühendislik Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Nonlineer İteratif Regresyon Analizi.pdf397.98 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

126
checked on May 27, 2024

Download(s)

52
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.