Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44849
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞimşek, Şule-
dc.contributor.authorYağcı, Nesrin-
dc.contributor.authorÖztop, Mücahit-
dc.contributor.authorŞekeröz, Serbay-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:45:15Z-
dc.date.available2022-05-17T12:45:15Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2146-5959-
dc.identifier.issn2146-5967-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44849-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5961/jhes.2020.379-
dc.description.abstractÇalışmamız Pamukkale Üniversitesi Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu’nda öğrenim gören öğrencilerin sınav kaygı düzeyinibelirlemek amacıyla planlanmıştır. Tanımlayıcı nitelikteki çalışmanın örneklemini Pamukkale Üniversitesi Fizik Tedavi ve RehabilitasyonYüksekokulu’nda öğrenim gören toplam 615 öğrenci oluşturmuştur. Veriler demografik bilgi formu ve Revize Edilmiş Sınav Kaygı Ölçeğiile toplanmıştır. Envanter total puanı ve dört alt başlığı (Endişe, gerginlik, ilgisiz düşünce, bedensel tepki) ile incelenmiştir. Çalışmamızakatılan öğrencilerin 318’i (%51.7) kadın, 297’si (%48.3) erkek ve yaş ortalamaları 21.93±1.66 (min-maks:18-32) yıldır. Öğrencilerin303’ü teorik sınav, 312’si pratik sınav öncesinde değerlendirilmiştir. Katılımcıların 244’ü (%39.6) 2. sınıf, 205’i (%33.3) 3. sınıf ve 166’sı(%26.9) 4. sınıftır. En fazla 3. sınıf öğrencilerinin sınav kaygısı yaşadığı tespit edilirken (p=0.002), ilgisiz düşünce alt başlığı dışında diğerparametrelerde sınıflar arası anlamlı fark tespit edilmiştir (p<0.05). Sınav kaygısının pratik sınav sırasında daha fazla yaşandığı tespitedilmiştir (p=0.001). Endişe, gerginlik ve bedensel tepkinin de pratik sınav öncesi daha yüksek olduğu bulundu (p=0.001). Sınav kaygısıakademik başarıyı olumsuz yönde etkileyen, bilişsel ve fizyolojik etkileri olan ve bireyin çalışma kalitesini azaltan bir durumdur. FizikTedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu öğrencilerinin pratik sınavlar sırasında ve mesleki uygulama derslerinin yoğun verildiği 3. sınıftasınav kaygıları artmaktadır. Bu nedenle, öğrencilerin belirli sınıflarda ve sınav türlerinde yaşadıkları yüksek sınav kaygısının nedenlerininaraştırılması ve bu kaygıyı azaltmak için çalışmalar yapılması gerektiğini düşünmekteyiz.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofYükseköğretim ve Bilim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğrencilerinin Sınav Kaygı Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigating Exam Anxiety Levels of Physical Therapy and Rehabilitation Studentsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage178 - 182-
dc.identifier.startpage178en_US
dc.identifier.endpage182en_US
dc.identifier.doi10.5961/jhes.2020.379-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid398394en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept16.01. Physiotherapy and Rehabilitation-
Appears in Collections:Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon Öğ.pdf323.79 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

52
checked on May 27, 2024

Download(s)

22
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.