Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44856
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Deymeci, Orhan | - |
dc.contributor.author | Tepeköylü Öztürk, Özden | - |
dc.contributor.author | Göde, Osman | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:45:16Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:45:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2148-2942 | - |
dc.identifier.issn | 2148-2942 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44856 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı lise öğrencilerinin iletişimci biçimlerini, ders dışı etkinlikçalışmalarına katılım durumlarına göre incelemektir. Ayrıca araştırmada cinsiyetfaktörüne göre de fark olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışma 2017-2018 eğitimöğretim yılında Denizli il merkezinde 593 ( yaş=16.25±1.15) lise öğrencisinin katılımı ilegerçekleştirilmiştir. Lise öğrencilerinin iletişimci biçimlerini belirlemek için Norton(1983) tarafından geliştirilen, Dursun ve Aydın (2011) tarafından Türkçeye uyarlanan“İletişimci Biçimleri Ölçeği”, kişisel bilgileri ve araştırmanın bağımsız değişkenlerineilişkin verileri toplamak için ise araştırmacılar tarafından geliştirilen “Kişisel BilgiFormu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde iki yönlü varyans analizi ve doğrulayıcıfaktör analizi kullanılmıştır. Çalışmada; lise öğrencilerinin ders dışı etkinliklere katılımdurumları incelendiğinde; beden eğitimi ve spor çalışmaları ve diğer çalışmalara katılan(izcilik, halk oyunları ve güzel sanatlar) öğrencilerin iletişimci biçimleri ile hiçbir dersdışı etkinliğe katılmayan lise öğrencilerinin iletişimci biçimleri arasında farklılıklargörülmüştür. Ders dışı etkinliklere katılan öğrencilerin hiçbir ders dışı etkinliğekatılmayan öğrencilere göre etki bırakan, ilgili, dramatize eden ve açık iletişimcibiçimlerini daha çok kullandıkları belirlenmiştir. Cinsiyet faktörüne göre incelendiğindekız öğrencilerin, erkek öğrencilere göre daha fazla ilgili, sözsüz iletişim kuran ve baskıniletişimci biçimlerini kullandıkları, erkek öğrencilerin ise kız öğrencilere göre daha çokiletişimci imajı ve tartışmacı iletişimci biçimi faktörlerini kullandıkları gözlemlenmiştir.Sonuç olarak; ders dışı etkinliklere katılan öğrencilerin katılmayanlara göre iletişimcibiçimlerinde etkili iletişime yönelik faktörleri benimsedikleri ve olumsuz olanları daha azkullandıkları söylenebilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Selçuk İletişim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Lise öğrencilerinin ders dışı etkinliklere katılım durumlarına göre iletişimci biçimlerinin incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Analyzing communicator style of high school students in terms of their attendance at extracurricular activities | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 71 - 90 | |
dc.identifier.startpage | 71 | en_US |
dc.identifier.endpage | 90 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 404675 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 18.02. Recreation | - |
crisitem.author.dept | 18.01. Physical Education and Sports | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
LİSE ÖĞRENCİLERİNİN DERS DIŞI ETKİNLİKLERE KATILIM.pdf | 741.3 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
94
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
34
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.