Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44862
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Emel-
dc.contributor.authorAtan, Abdullah-
dc.contributor.authorBuluş, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:45:16Z
dc.date.available2022-05-17T12:45:16Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1300-2899-
dc.identifier.issn2149-9683-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44862-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.453377-
dc.description.abstractBu araştırma okul öncesi öğretmen adaylarında benlik saygısı ve genel özyeterliğin bilişötesifarkındalığı yordama gücünü incelemek amacıyla yapılmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmanın araştırma grubunu okul öncesi öğretmenliğinin farklı sınıflarında öğrenim gören toplam 361 öğretmen adayı oluşturmuştur. Veri toplama araçları olarakBilişötesi Farkındalık Envanteri, Genel Öz Yeterlilik Ölçeği ve Rosenberg Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Korelasyon analizleri, bilişötesi farkındalığın benlik saygısı ve genel özyeterlik ile pozitif yönde ilişkili olduğunu göstermiştir. Yapılan regreasyon analizleri sonucunda, benlik saygısı ve genel özyeterlik değişkenlerinin bilişötesi farkındalığın varyansını anlamlı düzeyde açıkladığı görülmüştür. Araştırmada, elde edilen bulgular, ilgili kuramsal çerçeve ve alan yazında yapılan diğer araştırmasonuçları ile birlikte tartışılmış ve ilgililere önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarında Bilişötesi Farkındalık: Benlik Saygısı ve Genel Özyeterliğin Rolüen_US
dc.title.alternativeMetacognitive Awareness in Preschool Teacher Candidates: The Role of Self Esteem and General Self Efficacyen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage475 - 486
dc.identifier.startpage475en_US
dc.identifier.endpage486en_US
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.453377-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid421909en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Metacognitive Awareness in Preschool.pdf226.37 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

20
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.