Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44887
Title: | Yenilenen (2018) Sınıf Öğretmenliği Öğretmen Yetiştirme Lisans Programına İlişkin Öğretim Elemanlarının Görüşleri | Other Titles: | The Views of the Instructors About the Renewed (2018) Primary School Teacher Training Program | Authors: | Susar Kırmızı, Fatma Yurdakal, İbrahim Halil |
Abstract: | Yükseköğretim Kurulu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında uygulanmak üzere 25 farklı bölüme yönelik olarak öğretmenlik lisans programlarının ders ve içeriklerini güncellemiştir. Yeni güncellemelerde Milli Eğitim Bakanlığı tarafından geliştirilen Öğretmenlik Mesleği Genel Yeterlikleri ve Öğretmen Strateji Belgesi (2017-2023) göz önünde bulundurulmuş ve Bologna sürecine uyum kapsamında AKTS yönünden fakülteler arasında standartlık sağlanarak, %25 oranında seçmeli derslere yeni programda yer verilmiştir. Programdan bazı dersler çıkartılmış, bazı derslerin saatleri azaltmış ve bazı yeni dersler de eklenmiştir. Güncellenen lisans programlarından birisi de Sınıf Öğretmenliği lisans programıdır. Programa ilişkin öğretim elemanlarının görüşlerinin alınması programın içeriğinin etkin bir şekilde değerlendirilmesini sağlayabilir. Nitekim bu araştırmada yenilenen sınıf öğretmenliği öğretmen yetiştirme lisans programına ilişkin öğretim elamanlarının görüşleri incelenmiştir. Araştırmada yeni sınıf öğretmenliği lisans programının olumlu ve olumsuz yönlerine, programdan çıkarılan ve programa eklenen derslere, değişen ders saatlerine ve derslerin dönemlerinin değişimine yönelik olarak öğretim elemanlarının görüşleri incelenmiştir. Çalışma nitel araştırmalardan durum desenine uygun olarak yapılandırılmıştır. Çalışmanın örneklemini Sınıf Öğretmenliği anabilim dalında görev yapan ya da Sınıf Öğretmenliği ABD’da derse giren 15 öğretim elemanı oluşturmuştur. Öğretim elemanlarının 9’u erkek, 6’sı ise kadındır. Çalışmanın verileri araştırmacılar tarafından hazırlanan yapılandırılmış soru formu ile toplanmıştır. Öncelikle soru formunun hazırlanması sürecinde alan yazında güncellenen öğretmen yetiştirme lisans programları incelenmiş ve taslak form oluşturulmuştur. Hazırlanan taslak form kapsam ve dil/anlatım bakımından uzman görüşüne sunulmuş gelen dönütler doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Form son hali ile altı sorudan oluşmaktadır. Uygulama sonunda toplanan veriler içerik analizine tabi tutulmuştur. Veriler incelenmiş, bilgisayar ortamına aktarılmış ve bu sırada kodlar oluşturulmuştur. Elde edilen kodlar ile temalara ulaşılmıştır. Sekiz sorudan oluşan soru formuna ilişkin güvenirlik katsayısı .88 olarak hesaplanmıştır. Veriler tablolaştırılmış ve tablolar alıntılar ile desteklenmiştir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/44887 https://doi.org/10.47423/TurkishStudies.45127 |
ISSN: | 2667-5609 2667-5609 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
The Views of the Instructo.pdf | 492.75 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
288
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
304
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.