Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44923
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Susar Kırmızı, Fatma | - |
dc.contributor.author | Tarhan, Özge | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:45:22Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:45:22Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2149-0767 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44923 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.31592/aeusbed.667755 | - |
dc.description.abstract | Demokrasi günümüzde yalnızca devlet yönetiminde değil yaşamın her alanında önemli bir değer olarak görülmektedir. Bu araştırmanın amacı sosyal bilgiler öğretmenlerinin demokrasi kavramına ilişkin sahip oldukları metaforlar ile bu metaforların ortak özellikler bakımından hangi kavramsal kategoriler altında toplandığını tespit etmektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji benimsenmiştir. Metaforların ve temaların belirlenmesinde ise ve içerik analizinden yararlanılmıştır. Verilerin elde edilmesinde araştırmacılar tarafından hazırlanmış olan form kullanılmıştır. Araştırmada çalışma grubunun belirlenmesinde maksimum çeşitlilik örnekleme yönteminden yararlanılmıştır. 2015-2016 öğretim yılının bahar döneminde, yapılan araştırmaya, Denizli il merkezinde, alt, orta ve üst sosyo-ekonomik düzeydeki okullarda görev yapan ve tesadüfi yöntemle seçilen 36 ortaokuldan toplam 143 sosyal bilgiler öğretmeni katılmıştır. Öğretmenler en çok “farklılıkları kabul etme” (25 kişi, % 17,48) ve “demokrasinin eşitlikçi yanı” (25 kişi, % 17,48) temalarında metaforlar ortaya koymuşlardır. Bu metaforlarda demokrasinin insan ilişkileri üzerindeki olumlu ve kolaylaştırıcı etkileri ile insanlar arasındaki eşitliği sağlamada ne kadar etkili olduğu dile getirilmiştir. En az metafor üretilen tema ise “engelleri aşmadır” (5 kişi, % 3,49). Bu tema kapsamındaki metaforlarda gerçekleştirilmesi zor olan durumlara vurgu yapılmış ve demokrasinin toplumda yerleşmesinin zorluğu dile getirilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen metaforlar, demokrasi kavramının sosyal bilgiler öğretmenleri tarafından nasıl algılandığını belirlemek amacıyla güçlü birer ipucu özelliği taşımaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Demokrasiye İlişkin Algılarının Metafor Aracılığıyla İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An Analysis of Social Studies Teachers' Perceptions of Democracy through Metaphor | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 6 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 760 - 779 | |
dc.identifier.startpage | 760 | en_US |
dc.identifier.endpage | 779 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.31592/aeusbed.667755 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 468745 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
d304d0f2-bfe5-4e62-9503-cd85c3d69371.pdf | 347.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
30
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.