Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTok, Emel-
dc.contributor.authorÇatalbaş, Gülsüm-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:45:23Z
dc.date.available2022-05-17T12:45:23Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.issn1304-0278-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44932-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17755/esosder.664039-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının soruna (probleme) yönelik algılarının ve yönelimlerinin incelenmesidir. Araştırmaya okul öncesi öğretmenliği bölümünde farklı sınıflarda okuyan 224 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın deseni yakınsayan paralel desendir. Veri toplama araçları, nitel veriler için yazılı dokümanlardan ve nicel veriler için Sorun Yönelimi ölçeğinden oluşmaktadır. Yazılı dokümanlarda “Günlük yaşamda problemler…….gibidir. Çünkü……………..” ifadesini öğretmen adaylarından tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada nitel veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Nitel veriler “Sosyal Problem Çözme Modeli” çerçevesinde pozitif ve negatif yönelime dayalı temalarla oluşturulmuştur. Bu temaların frekansları alınmıştır. Nicel verilerin analizinde pozitif ve negatif yönelime dayalı metaforlar üreten öğretmen adaylarının sorun yönelimi ölçeğinden aldıkları puanların ortalamaları alınmış ve puanlar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, pozitif yönelime dayalı metaforların sayısı negatif yönelime dayalı olanlardan daha fazladır. Pozitif yönelimine dayalı metafor üreten öğretmen adaylarının sorun yönelimi puanları negatif yönelime dayalı metafor üreten öğretmen adaylarından daha yüksektir. Pozitif yönelime dayalı metaforlar üreten öğretmen adaylarının puanları negatif yönelime yönelik metaforlar üreten öğretmen adaylarından istatistiksel olarak anlamlı derecede farklıdır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofElektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul öncesi öğretmen adaylarının soruna ilişkin algıları ve yönelimlerien_US
dc.title.alternativePre-service preschool teachers’ problem solving perceptions and orientationsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue76en_US
dc.identifier.startpage1561 - 1578
dc.identifier.startpage1561en_US
dc.identifier.endpage1578en_US
dc.identifier.doi10.17755/esosder.664039-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid410959en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
2308a280-d46e-4f16-b98c-f83d50b6a9d9.pdf736.09 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

60
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

38
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.