Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44932
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Tok, Emel | - |
dc.contributor.author | Çatalbaş, Gülsüm | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:45:23Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:45:23Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | - |
dc.identifier.issn | 1304-0278 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44932 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17755/esosder.664039 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmen adaylarının soruna (probleme) yönelik algılarının ve yönelimlerinin incelenmesidir. Araştırmaya okul öncesi öğretmenliği bölümünde farklı sınıflarda okuyan 224 öğretmen adayı katılmıştır. Araştırmada karma yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın deseni yakınsayan paralel desendir. Veri toplama araçları, nitel veriler için yazılı dokümanlardan ve nicel veriler için Sorun Yönelimi ölçeğinden oluşmaktadır. Yazılı dokümanlarda “Günlük yaşamda problemler…….gibidir. Çünkü……………..” ifadesini öğretmen adaylarından tamamlamaları istenmiştir. Araştırmada nitel veriler içerik analizi ile değerlendirilmiştir. Nitel veriler “Sosyal Problem Çözme Modeli” çerçevesinde pozitif ve negatif yönelime dayalı temalarla oluşturulmuştur. Bu temaların frekansları alınmıştır. Nicel verilerin analizinde pozitif ve negatif yönelime dayalı metaforlar üreten öğretmen adaylarının sorun yönelimi ölçeğinden aldıkları puanların ortalamaları alınmış ve puanlar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık olup olmadığı değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına bakıldığında, pozitif yönelime dayalı metaforların sayısı negatif yönelime dayalı olanlardan daha fazladır. Pozitif yönelimine dayalı metafor üreten öğretmen adaylarının sorun yönelimi puanları negatif yönelime dayalı metafor üreten öğretmen adaylarından daha yüksektir. Pozitif yönelime dayalı metaforlar üreten öğretmen adaylarının puanları negatif yönelime yönelik metaforlar üreten öğretmen adaylarından istatistiksel olarak anlamlı derecede farklıdır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi (elektronik) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmen adaylarının soruna ilişkin algıları ve yönelimleri | en_US |
dc.title.alternative | Pre-service preschool teachers’ problem solving perceptions and orientations | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 19 | en_US |
dc.identifier.issue | 76 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1561 - 1578 | |
dc.identifier.startpage | 1561 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1578 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17755/esosder.664039 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 410959 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
2308a280-d46e-4f16-b98c-f83d50b6a9d9.pdf | 736.09 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
60
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
38
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.