Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44941
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sönmezoğlu, Uğur | - |
dc.contributor.author | Gökçe, Hüseyin | - |
dc.contributor.author | Karakaş, Gizem | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:45:24Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:45:24Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1694-7215 | - |
dc.identifier.issn | 1694-7215 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44941 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33206/mjss.548872 | - |
dc.description.abstract | Ara?tırmada, Pamukkale Üniversitesi (PAÜ) öğrencilerinin üniversite ya?am kalitesi, örgütsel imaj ve özde?le?me düzeyleri arasındaki ili?kilerin incelenmesi amaçlanmı?tır. Çalı?ma tarama ara?tırmaları kapsamında gerçekle?tirilmi?tir. PAÜ’ye bağlı birimlerde öğrenim gören 583 kadın ve 923 erkek toplam 1506 öğrenci kümelere göre örnekleme tekniğiyle belirlenerek örnekleme dâhil olmu?tur. Çalı?mada ki?isel bilgi formu, Üniversite Ya?am Kalitesi Ölçeği, Üniversite ?maj Algısı Ölçeği, Örgütsel Özde?le?me Ölçeği kullanılmı?tır. Verilere bağımsız gruplarda t-testi, korelasyon ve regresyon analizleri yapılmı?tır. Kadın öğrencilerin üniversite ya?am kalite düzeyleri, imaj algıları ve özde?le?me düzeyleri erkek öğrencilerden yüksek bulunmu?tur. Spor yapan öğrencilerin üniversite imaj algılarının yapmayanlara göre yüksek olduğu; özde?le?me düzeyinde ise anlamlı bir farklılık yaratmadığı görülmü?tür. Öğretim elemanı-öğrenci ileti?imi, sosyal olanak, öğrenciöğrenci ileti?imi ve gelecek alt boyutlarında spor yapanların ya?am kalitesi daha yüksek bulunmu?tur. Ölçeklerin tüm alt boyutlarında orta ve zayıf düzeyde pozitif anlamlı bir ili?ki tespit edilirken; ya?am kalitesinin yalnızca kimlik alt boyutunun, imaj algısının tüm alt boyutlarıyla ve özde?le?me ölçeğiyle aralarında zayıf düzeyde negatif anlamlı bir ili?ki tespit edilmi?tir. Ya?am kalitesi, üniversite imajını ve özde?le?me düzeyini etkilerken; imaj algısının ayrıca özde?le?me düzeyi üzerinde de etkisi olduğu görülmü?tür. Sonuç olarak, PAÜ ya?am kalitesinin öğrencilerin üniversite imajını algılama biçimlerini ve özde?le?me düzeylerini pozitif yönde etkilediği görülmü?tür. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Manas Journal of Social Studies | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Pamukkale Üniversitesi Öğrencilerinin Yaşam Kalitesi, Örgütsel İmaj ve Özdeşleşme Düzeyleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | A Study of the Relationship between Pamukkale University Students’ Quality of Life, Organizational Image and Level of Identification | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1803 - 1819 | |
dc.identifier.startpage | 1803 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1819 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33206/mjss.548872 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 462993 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 18.04. Sports Management | - |
crisitem.author.dept | 18.02. Recreation | - |
crisitem.author.dept | 18.02. Recreation | - |
Appears in Collections: | Spor Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
fa8c3b5e-53a4-42b7-910a-2b5de05d371c.pdf | 1.04 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
52
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
28
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.