Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44946
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorIşıkoğlu Erdoğan, Nesrin-
dc.contributor.authorŞimşek, Zeynep Ceren-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:45:25Z-
dc.date.available2022-05-17T12:45:25Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.issn2147-6020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44946-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.16916/aded.785633-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin Türkçe etkinliklerinde kullandıkları ve tercih ettikleri kitap okuma/hikâye anlatma tekniklerini belirlemek ve bu tekniklerin tercih nedenlerini incelemektir. Temel nitel araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmaya erken çocukluk eğitim kurumlarında çalışmakta olan 91 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veriler sıralama yargılarına dayalı olarak geliştirilen ‘Hikâye anlatma ve kitap okuma formu’ aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları öğretmenlerin sınıflarında en fazla geleneksel okumayı, en az dijital okumayı uyguladıklarını, çocukların en fazla dijital okumayı tercih ettiklerini ve etkileşimli okumanın ise en fazla öğrenmeyi destekleyen teknik olduğunu ortaya koymuştur. Hikâye anlatma teknikleri ile ilgili bulgular ise öğretmenlerin ve çocukların kuklalarla anlatımı daha çok tercih ettiklerini ancak yine de öğretmenlerin sınıf uygulamalarında en sık sesli (araçsız) anlatıma yer verdiğini göstermiştir. Öğretmenlerin tercihlerini tekniklerin hızlı, kolay, ekonomik olması ve çok fazla ön hazırlık gerektirmemesi gibi nedenlerin etkilediği belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAna Dili Eğitimi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleErken Çocukluk Eğitimi Öğretmenlerinin Hikâye Anlatma/Kitap Okuma Uygulamaları Tercihleri ve Nedenlerien_US
dc.title.alternativeEarly Childhood Education Teachers’ Storytelling and Reading Practice Preferences and their Reasonsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue4en_US
dc.identifier.startpage1519 - 1533-
dc.identifier.startpage1519en_US
dc.identifier.endpage1533en_US
dc.identifier.doi10.16916/aded.785633-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid431290en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
0f91d2bb-2a8d-4e38-ac7c-91beec035773.pdf389.37 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

308
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

406
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.