Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/44946
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Işıkoğlu Erdoğan, Nesrin | - |
dc.contributor.author | Şimşek, Zeynep Ceren | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:45:25Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:45:25Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6020 | - |
dc.identifier.issn | 2147-6020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/44946 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.16916/aded.785633 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı erken çocukluk eğitimi öğretmenlerinin Türkçe etkinliklerinde kullandıkları ve tercih ettikleri kitap okuma/hikâye anlatma tekniklerini belirlemek ve bu tekniklerin tercih nedenlerini incelemektir. Temel nitel araştırma deseninin kullanıldığı bu araştırmaya erken çocukluk eğitim kurumlarında çalışmakta olan 91 okul öncesi öğretmeni katılmıştır. Veriler sıralama yargılarına dayalı olarak geliştirilen ‘Hikâye anlatma ve kitap okuma formu’ aracılığıyla toplanmış ve içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma bulguları öğretmenlerin sınıflarında en fazla geleneksel okumayı, en az dijital okumayı uyguladıklarını, çocukların en fazla dijital okumayı tercih ettiklerini ve etkileşimli okumanın ise en fazla öğrenmeyi destekleyen teknik olduğunu ortaya koymuştur. Hikâye anlatma teknikleri ile ilgili bulgular ise öğretmenlerin ve çocukların kuklalarla anlatımı daha çok tercih ettiklerini ancak yine de öğretmenlerin sınıf uygulamalarında en sık sesli (araçsız) anlatıma yer verdiğini göstermiştir. Öğretmenlerin tercihlerini tekniklerin hızlı, kolay, ekonomik olması ve çok fazla ön hazırlık gerektirmemesi gibi nedenlerin etkilediği belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ana Dili Eğitimi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Erken Çocukluk Eğitimi Öğretmenlerinin Hikâye Anlatma/Kitap Okuma Uygulamaları Tercihleri ve Nedenleri | en_US |
dc.title.alternative | Early Childhood Education Teachers’ Storytelling and Reading Practice Preferences and their Reasons | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 4 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1519 - 1533 | - |
dc.identifier.startpage | 1519 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1533 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.16916/aded.785633 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 431290 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
0f91d2bb-2a8d-4e38-ac7c-91beec035773.pdf | 389.37 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
308
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
406
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.