Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/44965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZeybek, Volkan-
dc.contributor.authorDereli, Ayşe Kurtuluş-
dc.contributor.authorBoz, Bora-
dc.contributor.authorKara, Cüneyt Orhan-
dc.contributor.authorAcar, Kemalettin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:45:27Z-
dc.date.available2022-05-17T12:45:27Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1300-865X-
dc.identifier.issn2149-4533-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/44965-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17986/blm.1313-
dc.description.abstractÜlkemizdeki sağlık sistemi ve yasal düzenlemeler sonucundabirinci basamak hekimlerine, adli tıp hizmetleri ile ilişkili çok sayıdasorumluluk yüklenmiş olmakla birlikte mezuniyet öncesi adli tıp eğitiminin yetersizliği nedeniyle hekimlerimizin adli hekimlik görevini ençok korkulan görev olarak nitelendirdikleri bilinen bir gerçektir.Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’nde yatay ve dikey entegrasyonu sağlanmış, spiral yapılanma gösteren bir eğitim programı uygulanmaktadır. Pamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi’ndeki adli tıp eğitimprogramında öğrenciler adli tıp konularıyla birinci sınıftan itibaren kar-şılaşmaktadırlar. İlk yıllarda temel kavramları öğrenirlerken, 5. sınıftaise iki haftalık task boyunca aktif öğrenme yöntemlerinin kullanıldığıbir eğitim almaktadırlar. Adli tıp eğitiminde bu şekilde yıllara yayılmış, interaktif yöntemlerin uygulandığı, yapılandırılmış beceri eğitimietkinliklerinin yer aldığı eğitim programlarının öğrencilerin adli tıp konularına ilgilerini artıracak, çekirdek programda yer alan bilgi, becerive tutum kazanma hedeflrine ulaşmalarını sağlayacaktır. Bu çalışmadaPamukkale Üniversitesi Tıp Fakültesi adli tıp eğitim modeli ayrıntılıolarak sunulmuşturen_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAdli Tıp Bültenien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleProbleme Dayalı Öğrenimde Adli Tıp Eğitimi: Pamukkale Üniversitesi Örneğien_US
dc.title.alternativeForensic Medicine Education in Problem Based Learning: The Case of Pamukkale Universityen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume25en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage122 - 127-
dc.identifier.startpage122en_US
dc.identifier.endpage127en_US
dc.identifier.doi10.17986/blm.1313-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid383458en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.02. Internal Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
a39bde72-306d-4232-ae42-bb5c16cf13a1.pdf291.01 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on May 27, 2024

Download(s)

56
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.