Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKara, Cüneyt Orhan-
dc.contributor.authorMengi, Erdem-
dc.contributor.authorTopuz, Bülent-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:46:14Z
dc.date.available2022-05-17T12:46:14Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1303-3263-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45024-
dc.description.abstractAmaç: Uzmanlık eğitiminde, eğitim etkinlikleri için ayrılacak zaman, en verimli şekilde kullanılmalıdır. Bu amaç için ters yüz sınıf modeli iyi bir öğrenme öğretme stratejisi olacaktır. Bu araştırmada ters yüz sınıf modelin de KBB Uzmanlık öğrencileri için "Alerjik Rinit" kursu düzenlenmiştir. Ters yüz modelinin KBB uzmanlık eğitiminde uygulaması değerlendirilmiştir. Yöntem: KBB Uzmanlık çekirdek programdaki alerjik rinit konusundaki öğrenme başlıkları içerecek şekilde ters yüz sınıf modeline uygun beş oturumluk bir kurs planlandı. Sınıf öncesi öğrenme kaynağı olarak "Türkiye Alerjik Rinit Tanı ve Tedavi Klavuzu" kitabı seçildi. Kursun etkinliğini göstermek için kurs öncesi ön test ve kurs bitiminde son test olarak uygulanması planlandı. Kursa ait geri bildirimler SETh kısa interaktif kurs ölçeği ile alındı. Bulgular: Kursa 6 KBB uzmanlık öğrencisi, 3 eğitici ve alerji poliklinik hemşiresi katıldı. Oturumlar küçük grup çalışmasışeklinde gerçekleştirildi. Her oturumda çeşitli interaktif öğretme yöntemleri kullanıldı. Uygun konular vaka örnekleri üzerinde öğrenildi. Uzmanlık öğrencileri kitapta cevabını bulamadıkları konularda literatür taraması yaparak, çeşitli makaleler okudular ve tartıştılar. Eğiticiler ve alerji hemşiresi kendi deneyimlerini uzmanlık öğrencileriyle paylaştılar. Uzmanlık öğrencilerinin son testte (90,33 ±6,08), ön teste (24,50±6,15) göre daha yüksek puan aldıkları istatistiksel olarak gösterildi (p=0,0001 p<0.05). SETh interaktif kısa kurs ölçeği değerlendirme sonuçlarından ve yazılı geri bildirimlerden uzmanlık öğrencilerinin alerjik rinit kursundan memnun kaldıkları gösterildi. Sonuç: Öğrenme stratejisi olarak ters yüz sınıf modeli kullanılarak KBB Uzmanlık çekirdek programındaki alerjik rinitle ilgili öğrenme hedeflerine 5 öğrenme oturumunda başarıyla ulaşılmıştır. Bilişsel öğrenme alanında daha kısa sürede, başarılı bir öğrenme gerçekleştirmek için öğretme stratejisi olarak ters yüz sınıf modeli KBB Uzmanlık eğitimi çekirdek programında başarıyla kullanılabilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofKBB-Forumen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAlerjik rinit kursu: KBB uzmanlık eğitiminde ters yüz sınıf uygulamasıen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume19en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1 - 8
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage8en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid386621en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
crisitem.author.dept14.01. Surgical Medicine-
Appears in Collections:Tıp Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
8a0f1bb5-80f3-489d-8dcb-f7099601ba12.pdf366.72 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

140
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

124
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.