Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45035
Title: Bir Başarı Testi Geliştirme Çalışması: Hemşirelik Öğrencilerinin İntramüsküler Enjeksiyon Becerilerini Ölçme
Other Titles: A Study for Developing an Achievement Test: Measuring Intramuscular Injection Skills of Nursing Students
Authors: Şanlıalp Zeyrek, Arife
Kuzu Kurban, Nevin
Arslan, Sümeyye
Abstract: Bu araştırmanın amacı, hemşirelik öğrencilerininintramüsküler enjeksiyon konusunda bilgi düzeylerinideğerlendirmeyi sağlayacak geçerli, güvenilir birbaşarı testi geliştirmektir. İntramüsküler EnjeksiyonBaşarı Testi metodolojik bir çalışma olup 50 çoktanseçmeli soru hazırlanmıştır. Testin kapsam geçerliliğiuzman görüşleri ile değerlendirilmiştir. Uzmanönerilerine göre test maddelerinde düzeltme yapılmışve bir madde çıkarılmıştır. Test, bir devletüniversitesinin hemşirelik bölümünde okuyan 57öğrenciye uygulanmıştır. Verileri değerlendirmek içinStatistical Package for the Social Sciences, 21,0programı kullanılmıştır. Test maddelerinin analizinde;madde güçlük indeksi, madde ayırt edicilik indeksi veKuder Richardson-20 güvenirlik katsayısıkullanılmıştır. Madde analizleri sonucunda testten 28soru maddesi çıkarılmıştır. İntramüsküler EnjeksiyonBaşarı Testi 21 soru maddesinden oluşmuştur. Testinortalama madde güçlüğü 0,59 ve Kuder Richardson20 güvenirlik katsayısı 0,71 olarak bulunmuştur. Buçalışma sonucunda geliştirilen İntramüskülerEnjeksiyon Başarı Testi; geçerli ve güvenilir bir ölçmearacı olarak bulunmuştur.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45035
ISSN: 2146-9954
2146-9954
Appears in Collections:Sağlık Bilimleri Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
5d016636-8189-422e-bd1b-688ff7f9a4de.pdf272.31 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

148
checked on May 27, 2024

Download(s)

72
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.