Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45119
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Nayır, Funda | - |
dc.contributor.author | Taşkın, Pelin | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:46:24Z | - |
dc.date.available | 2022-05-17T12:46:24Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1301-3718 | - |
dc.identifier.issn | 2458-8342 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45119 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30964/auebfd.594564 | - |
dc.description.abstract | Savaş, iklim değişiklikleri, doğal afetler, ekonomik ve diğer nedenlerle farklı kültürler bir aradayaşamaya başlamış, toplumsal yapı çokkültürlü duruma gelmiş ve bu durum eğitime deyansıyarak çokkültürlü eğitim ortaya çıkmıştır. Çokkültürlü eğitimin “içerik entegrasyonu,bilgiyi inşa süreci, eşitlikçi pedagoji, önyargı azaltması, güçlendirici okul kültürü ve sosyalyapı” olmak üzere boyutları bulunmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin sınıf ortamındaçokkültürlülüğü nasıl yönettiklerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, nitel araştırmayöntemi kullanılmış ve araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.Araştırmaya farklı eğitim basamaklarında görevli on öğretmen katılmıştır. Elde edilen bulgularincelendiğinde öğretmenlerin soru yanıt yöntemi, görsel öğretim aracı, akıllı tahta kullanma,önemli bölümleri not aldırma, okuma etkinlikleri yaptırma gibi öğrenmeye yönelik geneletkinlikleri kullanarak sınıf içindeki çokkültürlülüğü yönettikleri görülmüştür. Ayrıcaçokkültürlülüğe özgü sayılabilecek kavramın hem Arapçasını hem de Türkçesini kullanmak,İngilizce’den yararlanmak, beden dili kullanmak veya Arapça bilenlerden yardım almak gibiözel yöntemlerden yararlandıkları da belirlenmiştir. Bunlara ek olarak katılımcılarınçokkültürlüğü doğal kabul ederek de yönetmeye çalıştıkları ve ayrıca çokkültürlülüğü evrenselve insancıl anlatımlarla yönettikleri de belirlenmiştir. Son olarak araştırmaya katılanöğretmenlerin çokkültürlülüğü yönetmek için kullandıkları son yöntemin ise çokkültürlülüğehiç değinmemek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf içinde çokkültürlülüğüyönetebilmeleri için farklılıkları tanımaları, önyargılarından kurtulmaları, öğrencilerin kültürelgeçmişlerine saygı duymaları ve kendilerini çokkültürlülük konusunda yeterli görmelerigerekmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Sınıf İçindeki Çokkültürlülüğün Yönetimine İlişkin Öğretmen Görüşleri | en_US |
dc.title.alternative | Teachers’ Views on Managing Multiculturalism in Classroom Setting | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 53 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 457 - 480 | - |
dc.identifier.startpage | 457 | en_US |
dc.identifier.endpage | 480 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30964/auebfd.594564 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 425208 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
69ad1c83-34f3-49ce-a87d-d5b5960f16bc.pdf | 567.28 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
56
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.