Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45119
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNayır, Funda-
dc.contributor.authorTaşkın, Pelin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:46:24Z-
dc.date.available2022-05-17T12:46:24Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1301-3718-
dc.identifier.issn2458-8342-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45119-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30964/auebfd.594564-
dc.description.abstractSavaş, iklim değişiklikleri, doğal afetler, ekonomik ve diğer nedenlerle farklı kültürler bir aradayaşamaya başlamış, toplumsal yapı çokkültürlü duruma gelmiş ve bu durum eğitime deyansıyarak çokkültürlü eğitim ortaya çıkmıştır. Çokkültürlü eğitimin “içerik entegrasyonu,bilgiyi inşa süreci, eşitlikçi pedagoji, önyargı azaltması, güçlendirici okul kültürü ve sosyalyapı” olmak üzere boyutları bulunmaktadır. Bu araştırmada öğretmenlerin sınıf ortamındaçokkültürlülüğü nasıl yönettiklerini ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Bu amaçla, nitel araştırmayöntemi kullanılmış ve araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır.Araştırmaya farklı eğitim basamaklarında görevli on öğretmen katılmıştır. Elde edilen bulgularincelendiğinde öğretmenlerin soru yanıt yöntemi, görsel öğretim aracı, akıllı tahta kullanma,önemli bölümleri not aldırma, okuma etkinlikleri yaptırma gibi öğrenmeye yönelik geneletkinlikleri kullanarak sınıf içindeki çokkültürlülüğü yönettikleri görülmüştür. Ayrıcaçokkültürlülüğe özgü sayılabilecek kavramın hem Arapçasını hem de Türkçesini kullanmak,İngilizce’den yararlanmak, beden dili kullanmak veya Arapça bilenlerden yardım almak gibiözel yöntemlerden yararlandıkları da belirlenmiştir. Bunlara ek olarak katılımcılarınçokkültürlüğü doğal kabul ederek de yönetmeye çalıştıkları ve ayrıca çokkültürlülüğü evrenselve insancıl anlatımlarla yönettikleri de belirlenmiştir. Son olarak araştırmaya katılanöğretmenlerin çokkültürlülüğü yönetmek için kullandıkları son yöntemin ise çokkültürlülüğehiç değinmemek olduğu belirlenmiştir. Öğretmenlerin sınıf içinde çokkültürlülüğüyönetebilmeleri için farklılıkları tanımaları, önyargılarından kurtulmaları, öğrencilerin kültürelgeçmişlerine saygı duymaları ve kendilerini çokkültürlülük konusunda yeterli görmelerigerekmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofAnkara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSınıf İçindeki Çokkültürlülüğün Yönetimine İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ Views on Managing Multiculturalism in Classroom Settingen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume53en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage457 - 480-
dc.identifier.startpage457en_US
dc.identifier.endpage480en_US
dc.identifier.doi10.30964/auebfd.594564-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid425208en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
69ad1c83-34f3-49ce-a87d-d5b5960f16bc.pdf567.28 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

40
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.