Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45132
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kula Ünver, Semiha | - |
dc.contributor.author | Özaltun Çelik, Aytuğ | - |
dc.contributor.author | Bukova Güzel, Esra | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:46:26Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:46:26Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1308-8963 | - |
dc.identifier.issn | 1308-8971 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45132 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmada lise matematik öğretmeni adaylarının öğrencilerin sahip olabileceği olası hata ve yanılgıları ile başa çıkma yollarını incelemek amaçlanmaktadır. Durum çalışmasından yararlanılarak yürütülen araştırmanın katılımcılarını 40 lise matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarından kendilerine verilen iki senaryoyu ayrıntılı bir şekilde yazılı olarak yanıtlamaları istenmiştir. Söz konusu senaryolarda, verilen fonksiyonların belli noktalardaki limit değerleri sorulmuş ve senaryolar tahtaya kalkan öğrencilerin verdiği yanıtları sınıftaki başka bir öğrencinin anlamadığı kurgusu üzerine inşa edilmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bazı öğretmen adaylarının söz konusu öğrenci hata ve yanılgılarının nedenlerini belirlemede problemler yaşadıkları ve hatta kendilerinin de kavramsal bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür. Bazı adaylar ise senaryolarda yer alan öğrenci düşüncelerine yanıt verirken günlük yaşam bağlamlı örneklerden yararlanmıştır. Bu örneklerde öğretmen adaylarının sözel ve cebirsel gösterimlerin yanı sıra tablo ve grafiksel temsillerden de yararlandıkları görülmüştür. Matematiksel yazılımlar ve grafik hesap makinesi kullanarak limiti alınan fonksiyonun grafiğini çizeceklerini belirten katılımcılar da olmuştur. Çalışmanın bulguları ışığında öğretmen adaylarının limit kavramına ilişkin olası hata ve yanılgılarının belirlenerek giderilmesine ve alan ve alan öğretimi bilgilerinin güçlendirilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğrenci Hata ve Yanılgıları ile Başa Çıkma Yolları: Limit Örneği | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 11 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 528 - 551 | |
dc.identifier.startpage | 528 | en_US |
dc.identifier.endpage | 551 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 478698 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK.pdf | 909.64 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
72
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.