Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKula Ünver, Semiha-
dc.contributor.authorÖzaltun Çelik, Aytuğ-
dc.contributor.authorBukova Güzel, Esra-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:46:26Z
dc.date.available2022-05-17T12:46:26Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1308-8963-
dc.identifier.issn1308-8971-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45132-
dc.description.abstractBu çalışmada lise matematik öğretmeni adaylarının öğrencilerin sahip olabileceği olası hata ve yanılgıları ile başa çıkma yollarını incelemek amaçlanmaktadır. Durum çalışmasından yararlanılarak yürütülen araştırmanın katılımcılarını 40 lise matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarından kendilerine verilen iki senaryoyu ayrıntılı bir şekilde yazılı olarak yanıtlamaları istenmiştir. Söz konusu senaryolarda, verilen fonksiyonların belli noktalardaki limit değerleri sorulmuş ve senaryolar tahtaya kalkan öğrencilerin verdiği yanıtları sınıftaki başka bir öğrencinin anlamadığı kurgusu üzerine inşa edilmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Bazı öğretmen adaylarının söz konusu öğrenci hata ve yanılgılarının nedenlerini belirlemede problemler yaşadıkları ve hatta kendilerinin de kavramsal bilgilerinin yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür. Bazı adaylar ise senaryolarda yer alan öğrenci düşüncelerine yanıt verirken günlük yaşam bağlamlı örneklerden yararlanmıştır. Bu örneklerde öğretmen adaylarının sözel ve cebirsel gösterimlerin yanı sıra tablo ve grafiksel temsillerden de yararlandıkları görülmüştür. Matematiksel yazılımlar ve grafik hesap makinesi kullanarak limiti alınan fonksiyonun grafiğini çizeceklerini belirten katılımcılar da olmuştur. Çalışmanın bulguları ışığında öğretmen adaylarının limit kavramına ilişkin olası hata ve yanılgılarının belirlenerek giderilmesine ve alan ve alan öğretimi bilgilerinin güçlendirilmesine yönelik çalışmaların yapılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBatı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi(BAEBD)en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğrenci Hata ve Yanılgıları ile Başa Çıkma Yolları: Limit Örneğien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage528 - 551
dc.identifier.startpage528en_US
dc.identifier.endpage551en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid478698en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
Aytuğ ÖZALTUN ÇELİK.pdf909.64 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on May 27, 2024

Download(s)

14
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.