Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45138
Title: Turizm Alanlarının Kent Kimliğine Etkisi: Denizli Kenti Örneği
Other Titles: The Effect of Tourism Areas on Urban Identity: The Case of Denizli City
Authors: Dağ, Veysel
Mansuroğlu, Sibel
Abstract: Kent kimliğini yansıtan unsurlar ait oldukları bölgenin ve bölge halkının yaşambiçimi haline gelerek kültürel, sosyal, siyasal ve ekonomik etkileşimin temel bileşenlerişekline gelmiş olmalıdır. Günümüzde özellikle turizm kentlerinde birbirine benzer birkentleşmenin hakim olduğu görülmektedir. Kentlerin kendi doğal ve/veya kültürel özelliklerikentsel dokuya yansıyamamaktadır. Bu çalışmada ülkemizin önemli turizm bölgelerinden biriolan Pamukkale-Hierapolis Dünya Miras Alanı’nın Denizli kent kimliğine katkısıdeğerlendirilmiştir. Bu kapsamda kent merkezinin önemli bölgelerinden olan tarihi, kültürelve sosyal özelliklere sahip alanları incelenmiştir. Değerlendirilen bölgelerde Pamukkale-Hierapolis Dünya Miras Alanını yansıtan herhangi bir yapısal ve/veya simgesel objeninolmadığı görülmüştür. Sonuç olarak UNESCO bildirgesinde de belirtildiği üzere Dünyadakitüm eski kentler yalnız o ulusun malı değil, tüm insanlığın ortak malıdır bu nedenle korunmasıgerekir düşüncesiyle sadece yerinde koruma anlayışından ziyade, kentin sahip olduğu doğal,tarihi ve kültürel zenginliklerin kent kimliğine aktarılarak gelecek nesillere ulaştırılmasıhususunda kent kimliğinin oluşturulmasına katkı sağlayacak bir takım önerilergeliştirilmiştir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45138
ISSN: 1304-4990
Appears in Collections:Mimarlık ve Tasarım Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection

Files in This Item:
File SizeFormat 
8e140ce3-8e7b-45dd-95ff-3d42d9bcad5a.pdf1.72 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

44
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

16
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.