Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzkan Hıdıroğlu, Yeliz-
dc.contributor.authorTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:05Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:05Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1300-2899-
dc.identifier.issn2149-9683-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45140-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17679/inuefd.573278-
dc.description.abstractEğitim sistemlerinin iyileştirilmesi için öğretmenler, güçlendirilmesi gereken değişkenlerden biridir. Bu araştırma öğretmen güçlendirmeyle ilgili çalışmaları derleyerek bu konuda araştırma yapmak isteyen araştırmacılara ilgili bir literatür sağlayacaktır.Araştırmanın amacı, yurt içinde ve yurt dışında öğretmen güçlendirmeyle ilgili araştırmaları; sistematik olarak inceleyerek tematik, metadolojik ve istatistiksel eğilimleri belirlemektir. Araştırmada veriler nitel araştırmalardan doküman incelemesiyle toplanmıştır. Araştırmanın veri kaynağı 19 tez ve 51 araştırma makalesidir. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Güçlendirmeye İlişkin Yapılan Çalışmaları İnceleme Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Öğretmen güçlendirmeyle ilişkisi en fazla incelenen değişken örgütsel bağlılıktır. Bu konu en fazla 2018 yılında çalışılmıştır. Yazar sayısının üç olduğu makaleler sayıca fazladır. Öğretmen güçlendirmeyle ilgili nicel araştırma sayısı daha fazladır. Veri toplama aracı olarak en fazla ölçek/anket kullanılmıştır. Kullanılan ölçeklerde en fazla kullanılan kuramsal Spreitzer’e (1995) aittir. En fazla korelasyon analizi veri analiz yöntemi olarak kullanılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofİnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÖğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThematic, Methodological and Statistical Analysis of Research on Teacher Empowermenten_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage616 - 635
dc.identifier.startpage616en_US
dc.identifier.endpage635en_US
dc.identifier.doi10.17679/inuefd.573278-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid421939en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.05. Educational Sciences-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
7ef12606-d8cc-4ea7-ad2e-8a69c0a9feed.pdf398.85 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

88
checked on May 27, 2024

Download(s)

72
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.