Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45140
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özkan Hıdıroğlu, Yeliz | - |
dc.contributor.author | Tanrıöğen, Abdurrahman | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:05Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:05Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1300-2899 | - |
dc.identifier.issn | 2149-9683 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45140 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17679/inuefd.573278 | - |
dc.description.abstract | Eğitim sistemlerinin iyileştirilmesi için öğretmenler, güçlendirilmesi gereken değişkenlerden biridir. Bu araştırma öğretmen güçlendirmeyle ilgili çalışmaları derleyerek bu konuda araştırma yapmak isteyen araştırmacılara ilgili bir literatür sağlayacaktır.Araştırmanın amacı, yurt içinde ve yurt dışında öğretmen güçlendirmeyle ilgili araştırmaları; sistematik olarak inceleyerek tematik, metadolojik ve istatistiksel eğilimleri belirlemektir. Araştırmada veriler nitel araştırmalardan doküman incelemesiyle toplanmıştır. Araştırmanın veri kaynağı 19 tez ve 51 araştırma makalesidir. Veri toplama aracı olarak “Öğretmen Güçlendirmeye İlişkin Yapılan Çalışmaları İnceleme Formu” kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Öğretmen güçlendirmeyle ilişkisi en fazla incelenen değişken örgütsel bağlılıktır. Bu konu en fazla 2018 yılında çalışılmıştır. Yazar sayısının üç olduğu makaleler sayıca fazladır. Öğretmen güçlendirmeyle ilgili nicel araştırma sayısı daha fazladır. Veri toplama aracı olarak en fazla ölçek/anket kullanılmıştır. Kullanılan ölçeklerde en fazla kullanılan kuramsal Spreitzer’e (1995) aittir. En fazla korelasyon analizi veri analiz yöntemi olarak kullanılmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Öğretmen Güçlendirmeyle İlgili Araştırmaların Tematik, Metodolojik ve İstatistiksel Olarak İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Thematic, Methodological and Statistical Analysis of Research on Teacher Empowerment | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 21 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 616 - 635 | |
dc.identifier.startpage | 616 | en_US |
dc.identifier.endpage | 635 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17679/inuefd.573278 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 421939 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.05. Educational Sciences | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
7ef12606-d8cc-4ea7-ad2e-8a69c0a9feed.pdf | 398.85 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
104
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
78
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.