Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45145
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorEroğlu, Berkay-
dc.contributor.authorAslan, Yasemin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:06Z-
dc.date.available2022-05-17T12:47:06Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2149-5602-
dc.identifier.issn2149-5602-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45145-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31464/jlere.610085-
dc.description.abstractDuyuşsal bir özellik olan tutum üzerinde birçok değişken etkili olmakta ve bu da öğrencilerin beceri gelişimlerini etkilemektedir. Öğrencilerin özetleme tutumlarına etki eden değişkenlerin etki düzeylerinin belirlenmesi, özetleme becerilerinin geliştirilmesine zemin hazırlayacaktır. Çalışmanın amacı, öğrencilerin özetlemeye karşı tutumlarını sınıf düzeyi, cinsiyet, okuma sıklıkları ve Türkçe dersi başarı puanı değişkenleri açısından incelemektir. Betimsel nitelikli bu çalışmada tarama modeli kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında bir devlet ortaokulunda öğrenimlerini sürdüren 478 öğrenci yer almıştır.Veri toplama aracı olarak Özetlemeye Yönelik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Ölçek, “Özetleme Yapmaktan Hoşlanma” ve “Özetlemenin Önemine İnanma” olmak üzere iki faktörlü yapıda toplam 27 sorudan oluşmaktadır. Veriler, istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Elde edilen verilerin çözümlenmesi sonucunda; 5 ve 6. sınıf öğrencilerinin 7 ve 8. sınıf öğrencilerine göre, Türkçe dersi başarı puanı yüksek olan öğrencilerin Türkçe dersi başarı puanı düşük olan öğrencilere göre, daha sık kitap okuyan öğrencilerin daha az okuyan öğrencilere göre ve kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre özetlemeye karşı daha olumlu tutuma sahip olduğu belirlenmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofDil Eğitimi ve Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOrtaokul Öğrencilerinin Özetleme Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi [Article]en_US
dc.title.alternativeA Study of the Secondary Scholl Students' Attitudes Towards Summarising in Reference to Some Variables [Article]en_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume6en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage281en_US
dc.identifier.endpage294en_US
dc.identifier.doi10.31464/jlere.610085-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid421675en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
14b715cb-9aa5-46b3-bd30-2c5a405925af.pdf449.31 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

58
checked on May 27, 2024

Download(s)

42
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.