Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45156
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYılmaz, Ümit-
dc.contributor.authorSertoğlu, Gülsüm-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:07Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:07Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1308-5298-
dc.identifier.issn2148-4260-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45156-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.29228/Joh.44098-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında, Türkçeöğretmen adaylarının dil bilgisi öğretimine yönelik öz yeterlik algılarını belirlemektir.Betimsel nitelikteki çalışmada veriler, nitel veri toplama tekniklerinden görüşmeyardımıyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretimyılında Ege ve Akdeniz Bölgelerinden iki devlet üniversitesinin, Türkçe öğretmenliğilisans programına devam etmekte olan 80 Türkçe öğretmen adayı oluşturmaktadır.Çalışmada veriler, amaçlı örneklem bağlamında belirlenen 80 öğretmen adayındanyapılandırılmış yazılı görüşme formuyla toplanmıştır. Toplanan veriler, araştırmacılartarafından içerik analizi yoluyla incelenerek Türkçe öğretmen adaylarının, ana dili veyabancı dil olarak Türkçe dil bilgisi öğretimi süreçlerine yönelik öz yeterlik algılarıbağlamında karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler sonucundaöğretmen adayları, Türkçe dil bilgisi hakimiyetine yönelik kendilerini büyük orandayeterli hissettiklerini ve lisans düzeyindeki Türkçe dil bilgisi derslerinin dil bilgisihakimiyetlerine katkı sağladığını belirtmiştir. Adayların Türkçe dil bilgisihâkimiyetlerine 3. ve 4. sınıf düzeyinde karşılaştırmalı olarak bakıldığında ise her iki sınıfdüzeyinde de kendilerini yeterli hissettikleri görülmüştür. Diğer yandan öğretmen adaylarının, ana dili olarak Türkçe dil bilgisi öğretiminde kullanılan/kullanılabilecekyaklaşım, yöntem ve teknik bilgisi ve bunları uygulama bağlamında ana dilindekendilerini yeterli görürken Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yeterligörmedikleri saptanmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofTarih Okulu Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAna dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında Türkçe öğretmen adaylarının dil bilgisi öğretimine yönelik öz yeterlik algılarıen_US
dc.title.alternativeIn the Context of Turkish Language Education as A Native and Foreign Language, Turkish Language Teacher Candidates’ Self-efficacy Perceptions of Teaching Grammaren_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue48en_US
dc.identifier.startpage3335 - 3371
dc.identifier.startpage3335en_US
dc.identifier.endpage3371en_US
dc.identifier.doi10.29228/Joh.44098-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid532663en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Diğer Yayınlar Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
d88f3e07-5e2a-4261-99a1-7668eb6011b4.pdf1.02 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

204
checked on May 27, 2024

Download(s)

228
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.