Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45156
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yılmaz, Ümit | - |
dc.contributor.author | Sertoğlu, Gülsüm | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:07Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:07Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1308-5298 | - |
dc.identifier.issn | 2148-4260 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45156 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.29228/Joh.44098 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında, Türkçeöğretmen adaylarının dil bilgisi öğretimine yönelik öz yeterlik algılarını belirlemektir.Betimsel nitelikteki çalışmada veriler, nitel veri toplama tekniklerinden görüşmeyardımıyla toplanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2018-2019 eğitim-öğretimyılında Ege ve Akdeniz Bölgelerinden iki devlet üniversitesinin, Türkçe öğretmenliğilisans programına devam etmekte olan 80 Türkçe öğretmen adayı oluşturmaktadır.Çalışmada veriler, amaçlı örneklem bağlamında belirlenen 80 öğretmen adayındanyapılandırılmış yazılı görüşme formuyla toplanmıştır. Toplanan veriler, araştırmacılartarafından içerik analizi yoluyla incelenerek Türkçe öğretmen adaylarının, ana dili veyabancı dil olarak Türkçe dil bilgisi öğretimi süreçlerine yönelik öz yeterlik algılarıbağlamında karşılaştırmalı olarak değerlendirilmiştir. Elde edilen veriler sonucundaöğretmen adayları, Türkçe dil bilgisi hakimiyetine yönelik kendilerini büyük orandayeterli hissettiklerini ve lisans düzeyindeki Türkçe dil bilgisi derslerinin dil bilgisihakimiyetlerine katkı sağladığını belirtmiştir. Adayların Türkçe dil bilgisihâkimiyetlerine 3. ve 4. sınıf düzeyinde karşılaştırmalı olarak bakıldığında ise her iki sınıfdüzeyinde de kendilerini yeterli hissettikleri görülmüştür. Diğer yandan öğretmen adaylarının, ana dili olarak Türkçe dil bilgisi öğretiminde kullanılan/kullanılabilecekyaklaşım, yöntem ve teknik bilgisi ve bunları uygulama bağlamında ana dilindekendilerini yeterli görürken Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde yeterligörmedikleri saptanmıştır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Tarih Okulu Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ana dili ve yabancı dil olarak Türkçe öğretimi bağlamında Türkçe öğretmen adaylarının dil bilgisi öğretimine yönelik öz yeterlik algıları | en_US |
dc.title.alternative | In the Context of Turkish Language Education as A Native and Foreign Language, Turkish Language Teacher Candidates’ Self-efficacy Perceptions of Teaching Grammar | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 48 | en_US |
dc.identifier.startpage | 3335 - 3371 | |
dc.identifier.startpage | 3335 | en_US |
dc.identifier.endpage | 3371 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.29228/Joh.44098 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 532663 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
Appears in Collections: | Diğer Yayınlar Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
d88f3e07-5e2a-4261-99a1-7668eb6011b4.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
222
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
248
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.