Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45183
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdak Özdemir, Atiye-
dc.contributor.authorÖzdemir Beceren, Burcu-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:11Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:11Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn2147-0146-
dc.identifier.issn2147-0146-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45183-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı çocuk kitaplarının (yazar, kitap seçimi ve okumaetkinliklerini planlama) değerlendirilmesidir. Verilerin toplanmasındadoküman incelemesi ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanınörneklemini Çanakkale ilinde Millî Eğitime bağlı anaokullarında görevyapmakta olan 145 okul öncesi öğretmeni ve 12 resimli çocuk kitabıoluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ve betimselanaliz teknikleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında incelenenkitaplardan elde edilen bulgular resimli çocuk kitaplarında yer alan dil veanlatım özellikleri, görseller ve kitapta sunulan problem ve çözümdurumlarının yazarlara göre değiştiğini ortaya koymaktadır. Öğretmengörüşleri değerlendirildiğinde Eric Carle, Feridun Oral ve Sara Şahinkanat’ınokul öncesi öğretmenleri tarafından en çok bilinen çocuk kitabı yazarlarıolduğu, ancak genel olarak değerlendirildiğinde okul öncesi öğretmenlerininçocuk kitabı yazarları konusunda bilgilerinin sınırlı olduğu anlaşılmaktadır.Ayrıca sonuçlar öğretmenlerin çocuk kitabı seçimlerinde yazarlardan çokkitapların içeriğini ve eğitici ve öğretici olma özelliklerini dikkate aldıklarınıve öğretmenlerin çoğunun sınıflarında okuma etkinliklerini düzenli birbiçimde gerçekleştirmediklerini (haftada bir gün, her gün vb.) ortayakoymaktadır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofUluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleÇocuk kitaplarının okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri ve kitap incelemesi çerçevesinde değerlendirilmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of children’s books through preschool teachers’ views and book reviewsen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume9en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage1216 - 1242
dc.identifier.startpage1216en_US
dc.identifier.endpage1242en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid363952en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
f92344d8-eb75-4238-9a0d-c8b0d5e1eb94.pdf814.34 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.