Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45183
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Adak Özdemir, Atiye | - |
dc.contributor.author | Özdemir Beceren, Burcu | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:11Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:11Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2147-0146 | - |
dc.identifier.issn | 2147-0146 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45183 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı çocuk kitaplarının (yazar, kitap seçimi ve okumaetkinliklerini planlama) değerlendirilmesidir. Verilerin toplanmasındadoküman incelemesi ve görüşme teknikleri kullanılmıştır. Araştırmanınörneklemini Çanakkale ilinde Millî Eğitime bağlı anaokullarında görevyapmakta olan 145 okul öncesi öğretmeni ve 12 resimli çocuk kitabıoluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen veriler içerik analizi ve betimselanaliz teknikleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma kapsamında incelenenkitaplardan elde edilen bulgular resimli çocuk kitaplarında yer alan dil veanlatım özellikleri, görseller ve kitapta sunulan problem ve çözümdurumlarının yazarlara göre değiştiğini ortaya koymaktadır. Öğretmengörüşleri değerlendirildiğinde Eric Carle, Feridun Oral ve Sara Şahinkanat’ınokul öncesi öğretmenleri tarafından en çok bilinen çocuk kitabı yazarlarıolduğu, ancak genel olarak değerlendirildiğinde okul öncesi öğretmenlerininçocuk kitabı yazarları konusunda bilgilerinin sınırlı olduğu anlaşılmaktadır.Ayrıca sonuçlar öğretmenlerin çocuk kitabı seçimlerinde yazarlardan çokkitapların içeriğini ve eğitici ve öğretici olma özelliklerini dikkate aldıklarınıve öğretmenlerin çoğunun sınıflarında okuma etkinliklerini düzenli birbiçimde gerçekleştirmediklerini (haftada bir gün, her gün vb.) ortayakoymaktadır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim (TEKE) Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Çocuk kitaplarının okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri ve kitap incelemesi çerçevesinde değerlendirilmesi | en_US |
dc.title.alternative | An investigation of children’s books through preschool teachers’ views and book reviews | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 9 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1216 - 1242 | |
dc.identifier.startpage | 1216 | en_US |
dc.identifier.endpage | 1242 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 363952 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
f92344d8-eb75-4238-9a0d-c8b0d5e1eb94.pdf | 814.34 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.