Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45188
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGünlü, Aykut-
dc.contributor.authorSağlam, Akif-
dc.contributor.authorGürat, Cem-
dc.contributor.authorUz Baş, Aslı-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:11Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:11Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45188-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/ maeuefd.592977-
dc.description.abstractMevcut çalışmanın amacı, okul psikolojikdanışmanlarının Suriyeli mülteci öğrencilere sunduklarıhizmetlerin değerlendirilmesidir. Araştırma nitel araştırmayöntemi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemiiki aşamada belirlenmiştir. İlk aşamada, İzmir İlindekiilçelerden Buca İlçesi uygun örnekleme yöntemine görearaştırmaya dahil edilmiştir. İkinci aşamada ise amaçlıörnekleme yöntemine gö 1re Buca İlçesindeki mülteciöğrencisi bulunan ve ulaşılabilen psikolojik danışmanlarçalışmaya katılmıştır. Katılımcı grubu on iki okulpsikolojik danışmandan oluşmuştur. Veriler yarıyapılandırılmış görüşme tekniği ile toplanmış, verilerinanalizi ise içerik analizi tekniği ile yapılmıştır. İçerikanalizi sonucunda elde edilen veriler değerlendirildiğinde,katılımcıların okul rehberlik hizmetleri programıçerçevesinde psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleriniyürüttüğü belirlenmiştir. Bu kapsamda "travma sonrasıstres bozukluğu, yas psikolojik danışmanlığı vepsikososyal müdahale" çalışmalarına yer verildiğigörülmektedir. Katılımcılar ayrıca veli eğitim seminerlerive öğrencilere yönelik grup rehberliği çalışmalarınıyapmaktadır. Bununla birlikte katılımcılar mülteci öğrencivelilerinin yapılan veli eğitimlerine yeterince ilgigöstermediğini belirtmiştir. Ayrıca sunulan hizmetlerinkişisel, sosyal ve mesleki rehberlik alanlarındayoğunlaştığı görülmüştür. Katılımcıların yaşadıkları dil veiletişim problemi ve diğer problemlerin çözümünde çeşitlikurum ve kuruluşlarla (Aile sağlığı merkezi, göçmensağlık merkezi vb.) işbirliği içinde çalıştıkları tespitedilmiştir. Sonuç olarak, psikolojik danışmanlarınmültecilere yönelik olarak yaptıkları hizmetlerinöğrencilerin okula uyumunu kolaylaştırdığı ve psikolojiksağlıkları açısından etkili ve gerekli olduğu belirlenmiştir.Ayrıca okul psikolojik danışmanlarının özellikle yaspsikolojik danışmanlığı, travma sonrası stres bozukluğugibi vakalara karşı uygulama becerilerine yönelikuygulamalı hizmet içi eğitime alınmasının daha yararlıolacağı ifade edilebilir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleOkul psikolojik danışmanlarının mülteci öğrencilere yönelik sundukları hizmetlerin değerlendilmesien_US
dc.title.alternativeEvaluating the services of school counselors for refugee studentsen_US
dc.title.alternativeOkul psikolojik danışmanlarının mülteci öğrencilere yönelik sundukları hizmetlerin değerlendirilmesien_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue55en_US
dc.identifier.startpage168 - 205
dc.identifier.startpage168en_US
dc.identifier.endpage205en_US
dc.identifier.doi10.21764/ maeuefd.592977-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid398984en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
crisitem.author.dept38.05. Child Care and Youth Services-
Appears in Collections:Tavas Meslek Yüksekokulu Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
02ccbd5f-284e-4eb1-8d17-943a5211306a.pdf745.09 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

54
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

14
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.