Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45189
Title: | Müzik Öğretmeni Adaylarının Piyano Çalgısına Yönelik Tutum Düzeyleri İle Piyano Öğrenme Stilleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi | Other Titles: | Discovering The Relationship Between Music Teacher Candidates Attitude Levels For Piano İnstruments And Piano Learning Styles | Authors: | Demirtaş, Serkan | Abstract: | Öğrenme kavramı geçmişten günümüze var olan bir kavramdır. Bireydeki öğrenme gelişiminin nasılolduğu, ne gibi farklılıklarla oluştuğu, açıklanmaya çalışılmaktadır. Müzik öğretmeni adaylarının öğrenmestillerinin belirlenmesi ve bir çalgıya karşı tutumunun incelenip karşılaştırılması önemli bir yaklaşım olabilir.Bu çalışmada Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin piyano öğrenme stillerini belirlemek, piyanodersine yönelik tutumlarını karşılaştırmak amaçlanmıştır. Çalışma Pamukkale Üniversitesi Eğitim FakültesiGüzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’nda öğrenim gören 118 öğrenciye Tufan veGüdek, (2008) tarafından geliştirilmiş olan Piyano Dersine Yönelik Tutum Ölçeği, Demirtaş ve Süral, (2018)tarafından geliştirilen Pamukkale Piyano Öğrenme Stili Ölçeği uygulanmış korelasyonel bir çalışmadır.Verilerin analizinde öncelikle aritmetik ortalama, standart sapma, frekans dağılımı ve yüzdelik gibi betimselistatistiklerden yararlanılmıştır. Öğretmen adaylarının öğrenme stillerinin ve piyano dersine yöneliktutumlarının cinsiyet, mezun olduğu lise, düzenli piyano çalma yılı, özel piyano dersi alma yılı ve çalışılanpiyano öğretmenine göre farklılık gösterip göstermediğini analiz etmek için öncelikle cinsiyet, mezun olduğulise, düzenli piyano çalma yılı, özel piyano dersi alma yılı ve çalışılan piyano öğretmeni değişkenlerineKolmogorov- Smirnov testi uygulanarak parametrik değerler gösterip göstermediği test edilmiştir. Non-Parametrik değer gösterenler için Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testleri uygulanmış, Kruskall Wallisanalizi sonucu anlamlı fark görülen değişkenlerde ise anlamlı farkın hangi ikili gruplar arasında olduğunugörebilmek için değişken içinde yer alan gruplara sırasıyla Mann Whitney U testi uygulanmıştır. Çalışmadaelde edilen veriler incelendiğinde, öğrencilerin piyano öğrenme stilleri ile piyano dersine yönelik tutumlarıarasında Bağımsız ve analitik öğrenme stilinde orta düzeyde, bağımlı ve duyuşsal öğrenme stilinde ise düşükdüzeyde bir ilişki bulunduğu sonucu ortaya çıkmaktadır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45189 https://doi.org/10.47423/TurkishStudies.44471 |
ISSN: | 2667-5609 2667-5609 |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
d207b670-e4d7-4aa9-b655-ee604bdfbdb1.pdf | 405.31 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
142
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
98
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.