Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45192
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzaltun Çelik, Aytuğ-
dc.contributor.authorBukova Güzel, Esra-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:12Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:12Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1305-2020-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45192-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.33711/yyuefd.671175-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, farklı akademik başarıya sahip matematik öğretmeni adaylarının gerçekleştirdikleri klinik mülakatları karşılaştırmaktır. İç içe geçmiş çoklu durum çalışması desenine dayandırılan çalışmanın katılımcılarını tabakalı amaçlıörneklemeye dayalı olarak seçilen on lisematematik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının seçiminde altı döneme ait akademik not ortalamalarından yararlanılmıştır. On öğretmen adayından beşi sınıftaki en yüksek akademik ortalamaya sahip iken diğer beşi en düşük akademik ortalamaya sahiptir. Çalışmanın verileri öğretmen adaylarının gerçekleştirdiği klinik mülakat uygulamalarının video kayıtlarındanderlenmiştir. Her bir klinik mülakat transkript edilmiş ve transkript metinleri öğretmen adaylarının sordukları sorular doğrultusundaanaliz edilmiştir. Düşük akademik başarı ortalamasına sahip matematik öğretmeni adayları klinik mülakatları boyunca genellikle yönlendirici sorulardan yararlanırken, yüksekakademikbaşarı düzeyindeki öğretmen adayları düşüncelereodaklı sorular sormuşlardır. Sonuçlara dayalı olarak, öğretmen adaylarının klinik mülakat öncesinde kavramsal analiz yapmalarınınve bu kavramsal analizlerine dayalı klinik mülakatlar gerçekleştirmelerinin matematik öğretimi içinönemli olduğu düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofVan Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleFarklı Akademik Başarıya Sahip Matematik Öğretmeni Adaylarının Gerçekleştirdikleri Klinik Mülakatların Karşılaştırılmasıen_US
dc.title.alternativeComparing the Clinical Interviews Conducted by the Prospective Mathematics Teachers Having Different Academic Achievementen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage1 - 29
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage29en_US
dc.identifier.doi10.33711/yyuefd.671175-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid419034en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
15ff0da2-5e19-4c85-bb18-42f6ca829388.pdf492.6 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

90
checked on May 27, 2024

Download(s)

48
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.