Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45192
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Özaltun Çelik, Aytuğ | - |
dc.contributor.author | Bukova Güzel, Esra | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:12Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:12Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1305-2020 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45192 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.33711/yyuefd.671175 | - |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, farklı akademik başarıya sahip matematik öğretmeni adaylarının gerçekleştirdikleri klinik mülakatları karşılaştırmaktır. İç içe geçmiş çoklu durum çalışması desenine dayandırılan çalışmanın katılımcılarını tabakalı amaçlıörneklemeye dayalı olarak seçilen on lisematematik öğretmeni adayı oluşturmuştur. Öğretmen adaylarının seçiminde altı döneme ait akademik not ortalamalarından yararlanılmıştır. On öğretmen adayından beşi sınıftaki en yüksek akademik ortalamaya sahip iken diğer beşi en düşük akademik ortalamaya sahiptir. Çalışmanın verileri öğretmen adaylarının gerçekleştirdiği klinik mülakat uygulamalarının video kayıtlarındanderlenmiştir. Her bir klinik mülakat transkript edilmiş ve transkript metinleri öğretmen adaylarının sordukları sorular doğrultusundaanaliz edilmiştir. Düşük akademik başarı ortalamasına sahip matematik öğretmeni adayları klinik mülakatları boyunca genellikle yönlendirici sorulardan yararlanırken, yüksekakademikbaşarı düzeyindeki öğretmen adayları düşüncelereodaklı sorular sormuşlardır. Sonuçlara dayalı olarak, öğretmen adaylarının klinik mülakat öncesinde kavramsal analiz yapmalarınınve bu kavramsal analizlerine dayalı klinik mülakatlar gerçekleştirmelerinin matematik öğretimi içinönemli olduğu düşünülmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Farklı Akademik Başarıya Sahip Matematik Öğretmeni Adaylarının Gerçekleştirdikleri Klinik Mülakatların Karşılaştırılması | en_US |
dc.title.alternative | Comparing the Clinical Interviews Conducted by the Prospective Mathematics Teachers Having Different Academic Achievement | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 - 29 | |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 29 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.33711/yyuefd.671175 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 419034 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.openairetype | Article | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
crisitem.author.dept | 09.01. Mathematics and Science Teaching | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
15ff0da2-5e19-4c85-bb18-42f6ca829388.pdf | 492.6 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
142
checked on Jan 21, 2025
Download(s)
64
checked on Jan 21, 2025
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.