Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45203
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorTorun, Fatma-
dc.contributor.authorDoğan, Yasin-
dc.contributor.authorGülüm, Kamile-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:14Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:14Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1301-5265-
dc.identifier.issn2651-4974-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45203-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.31795/baunsobed.694049-
dc.description.abstractBir kavramın benzer özelliklere sahip farklı kavramlarla ve mecazi bir yolla ifade edilmesine metafor denir. Son yıllarda bu yöntem eğitimde özellikle soyut konuları somutlaştırmak ve öğrenilenlerin kalıcılığını artırmak amacıyla sıklıkla kullanılmaktadır. Oluşturulan metaforlar bireylerin geçmiş bilgi ve tecrübelerinden etkilenmektedir. Türk tarihindeönemli izler bırakmış kişilerin öğretilmesinde de bireylerin geçmişte yaşamış kişilere ilişkindüşünceleri ve zihin dünyalarındaki anlamlandırmaları oluşturdukları metaforlar aracılığıyla tespit edilebilir. Seyit Onbaşı Türk tarihinde özellikle Çanakkale Savaşı’nda gösterdiğiüstün başarı açısından önemli bir tarihi şahsiyettir. Bu çalışmanın amacı Adıyaman’da eğitim gören sosyal bilgiler, sınıf ve tarih öğretmen adaylarının ve 8. ve 12. sınıf öğrencilerininSeyit Onbaşı ile ilgili oluşturdukları metaforları tespit etmektir. Çalışma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş olup çalışma verileri metafor formu ile toplanmıştır. Metafor formundatoplanan veriler kullanılarak öğrencilerin ve öğretmen adaylarının Seyit Onbaşı’ya ilişkinalgıları betimlenmeye çalışılmıştır. Bu açıdan çalışma betimsel tarama desenine uygun tasarlanmıştır. Toplanan veriler araştırmacılar tarafından içerik analizi ile analiz edilmiştir.Yapılan analizler sonucunda benzer metaforlara ilişkin kategoriler oluşturulmuştur. Bu kategoriler “Güç, Koruyucu/Kurtarıcı, Olağanüstülük, Fedakârlık, Umut ve Diğer” temalarıaltında toplanmıştır. Elde edilen bulgular sonucunda öğretmen adaylarının 12. ve 8. Sınıföğrencilerine göre daha fazla metafor oluşturdukları ortaya çıkmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofBalıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSeyit Onbaşı’nın Çanakkale Savaşlarındaki rolüne yönelik öğrencilerin ve öğretmen adaylarının metaforik algıları: boylamsal bir araştırmaen_US
dc.title.alternativeStudents and pre-service teachers’ metaphorical perceptions about the role of Seyit Corporal in the Çanakkale Battles Wars: longitudinal researchen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume23en_US
dc.identifier.issue43en_US
dc.identifier.startpage63 - 84
dc.identifier.startpage63en_US
dc.identifier.endpage84en_US
dc.identifier.doi10.31795/baunsobed.694049-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid447911en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.languageiso639-1tr-
item.fulltextWith Fulltext-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeArticle-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.07. Social Sciences and Turkish Language Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
c96a51fb-e9e9-4f58-8b6e-21c5fe8af394.pdf2.77 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

50
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

46
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.