Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45216
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Yetik, Serap | - |
dc.contributor.author | Akyüz, Halil İbrahim | - |
dc.contributor.author | Bardakcı, Salih | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:16Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:16Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7510 | - |
dc.identifier.issn | 2148-7758 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45216 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.17556/erziefd.615126 | - |
dc.description.abstract | Güncel teknolojiler öğretim ortamları için pek çok farklı alternatifi de beraberinde getirmektedir.Mobil teknolojilerle birlikte daha da yaygınlaşan bu uygulamalar; öğretme-öğrenme süreçlerindeçeşitlilik ve etkililiği arttırmanın yanı sıra, çoklu bakış açıları ve nitelikli ortaklaşalık becerileri gibibilgi toplumu yetilerinin gelişimine de katkı sağlayabilmektedir. Dolayısıyla, öğretmen eğitimisürecinde de gerek bilgi toplumu becerileri ekseninde bir yenileşme sağlamak gerekse öğretmenadaylarına sınıf içi süreçlerde yeni teknolojileri işe koşmaya dönük beceriler kazandırmak içinönemli bileşenler haline gelmektedir. Araştırma bu bakışla, eğitim fakültelerinde görev yapmaktaolan öğretim üyelerinin yeni teknolojilere ilişkin farkındalıkları ve bunlardan öğretmeneğitiminde yararlanmaya ilişkin düşüncelerine odaklanmaktadır. Nitel bir desende yürütülenaraştırmanın verileri Türkiye’de üç devlet üniversitesinin eğitim fakültelerinde görev yapmaktaolan 25 katılımcıdan, araştırmacılar tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış bir “Öğretim ÜyesiGörüşme Formu” aracılığıyla elde edilmiş ve içerik analizleriyle çözümlenmiştir. Araştırmanınsonuçlarına göre, eğitim fakültesi öğretim üyelerinin yeni teknolojilere ilişkin farkındalıklarınınüç temel yapıtaşı medya, sosyal çevre ve akademik kaynaklardır. Eğitim-teknoloji ilişkisineyükledikleri anlamlar ise teknolojinin tamamlayıcı, tanımlayıcı ya da bütünleştirici olduğubiçimindedir. Hemen tümü teknolojinin genelde eğitim, özelde öğretmen yetiştirme süreçleri içinyararlı olacağı konusunda birleşmektedir. Ancak bu yararları elde edebilmek için teknolojikullanımında sadece altyapı sağlayan ve sorumluluğu öğretim elemanına bırakan bir düşünceninötesinde yeniliklerin fakültenin tüm dinamikleriyle harmanlandığı bir anlayış üzerindedurmaktadırlar. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Eğitim Fakültelerinde Görev Yapan Öğretim Elemanlarının Güncel Teknolojilere İlişkin Farkındalıkları ve Yararlanma Durumları | en_US |
dc.title.alternative | Awareness and Utilization of Emergence Technologies of Education Faculty Members | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 22 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 164 - 192 | |
dc.identifier.startpage | 164 | en_US |
dc.identifier.endpage | 192 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.17556/erziefd.615126 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 388426 | en_US |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.openairetype | Article | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
crisitem.author.dept | 09.04. Computer Education and Instructional Technology | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
82c53a4b-75e4-4735-a54b-2655f9c98116.pdf | 982.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
40
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
42
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.