Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45236
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGürdoğan, Melike-
dc.contributor.authorBağ, Hüseyin-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:18Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:18Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1302-8944-
dc.identifier.issn2146-5983-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45236-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.489893-
dc.description.abstractAraştırma kapsamında, harmanlanmış öğrenme uygulamalarının ortaokul 7. Sınıfta öğrenim gören 44 öğrenci üzerinde akademik başarı ve fen öğrenimine yönelik motivasyonlarına etkisi incelenmiştir. Çalışma 2017-2018 eğitim öğretim yılında “insan ve çevre ilişkileri” ünitesini kapsayarak şekilde yürütülmüş ve dört hafta boyunca sürmüştür. Ön test- son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmış, çalışma grubu seçiminde amaçlı örneklem yöntemine başvurulmuştur. Her iki grup içinde aynı öğretmenin dersleri yürüttüğü uygulamalarda, çevrimiçi ortamlar için bloglar tercih edilmiştir. Blog sayfaları üzerinden öğrenciler okul sonrasında ders tekrarlarını, anlamadıkları konuları ve fikir paylaşımlarını gerçekleştirmişlerdir. Yapılan bu uygulamaların akademik başarıyı arttırdığı, ancak fen öğrenimine yönelik motivasyonda istatistiksel olarak anlamlı bir farklılığa neden olmasa da puan artışına etki ettiği görülmüştür. Bu çalışmadan elde edilen sonuçlar, fen bilgisi derslerinde harmanlanmış uygulamaların kullanılması ile akademik başarı ve beraberinde fen öğrenimine yönelik motivasyonun da artacağını göstermiştir. Dolayısıyla fen derslerine yönelik öğrenme zorluklarının üstesinden gelinmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleHarmanlanmış öğrenme ortamlarının akademik başarı ve fen öğrenmeye yönelik motivasyona etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of blended learning environments on academic achievement and motivation for science learningen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue56en_US
dc.identifier.startpage139 - 158
dc.identifier.startpage139en_US
dc.identifier.endpage158en_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.489893-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid399261en_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.openairetypeArticle-
item.languageiso639-1tr-
item.grantfulltextopen-
crisitem.author.dept09.01. Mathematics and Science Teaching-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
ce5231c6-d967-4882-a842-f184fc9d76b6.pdf446.75 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

48
checked on May 27, 2024

Download(s)

20
checked on May 27, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.