Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45264
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Erol, Mustafa | - |
dc.contributor.author | Erol, Ahmet | - |
dc.date.accessioned | 2022-05-17T12:47:21Z | |
dc.date.available | 2022-05-17T12:47:21Z | |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.issn | 1302-5600 | - |
dc.identifier.issn | 2791-7657 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45264 | - |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.37669/milliegitim.766194 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, yeni tip koronavirüs pandemisi sürecinde ilkokul öğrencilerinin deneyimleri ebeveynlerinin gözünden incelenmiştir. Bu doğrultudaçalışma, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında İstanbul’da öğrenimgören ve kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla belirlenen ilkokul öğrencileri veonların ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmışgörüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ileçözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, korkulu-kaygılı olma, arkadaşlık ilişkileri, dijital araçların aşırı kullanımı, akademik başarı, uzaktan eğitim süreci,ebeveynin rolü ve öğretmenle iletişim gibi temalarla açıklanmıştır. Bulgularagöre; öğrenciler ve ebeveynleri bu süreçte korkulu-kaygılı hissetmişlerdir. Okulların kapanması ile öğrenciler eğlenmek ve vakit geçirmek için dijital araçlarayönelmişlerdir. Uzaktan eğitimle birlikte öğrencilerin akademik başarılarında birdüşüş olduğu ve ebeveynlerin bu süreci yönetmekte zorlandıkları belirlenmiştir.Ayrıca öğrenciler pandemi sürecinde öğretmenleri ile daha fazla iletişim kurmakistemişlerdir. Çalışmanın bulgularından hareketle öğretmenlere, ebeveynlere veyapılacak olan çalışmalara yönelik öneriler sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.relation.ispartof | Milli Eğitim | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Koronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencileri | en_US |
dc.title.alternative | Primary students through the eyes of their parents during covid-19 pandemic | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.identifier.volume | 49 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 529 - 551 | |
dc.identifier.startpage | 529 | en_US |
dc.identifier.endpage | 551 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.37669/milliegitim.766194 | - |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.scopus | 2-s2.0-85105056313 | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 431138 | en_US |
dc.identifier.scopusquality | Q4 | - |
dc.owner | Pamukkale University | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Article | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
crisitem.author.dept | 09.03. Basic Education | - |
Appears in Collections: | Eğitim Fakültesi Koleksiyonu Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
dd3bc61b-960f-49a9-88d2-647c373bceaf.pdf | 149.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
SCOPUSTM
Citations
7
checked on Nov 16, 2024
Page view(s)
58
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
32
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Altmetric
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.