Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45264
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorErol, Mustafa-
dc.contributor.authorErol, Ahmet-
dc.date.accessioned2022-05-17T12:47:21Z
dc.date.available2022-05-17T12:47:21Z
dc.date.issued2020-
dc.identifier.issn1302-5600-
dc.identifier.issn2791-7657-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45264-
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.766194-
dc.description.abstractBu araştırmada, yeni tip koronavirüs pandemisi sürecinde ilkokul öğrencilerinin deneyimleri ebeveynlerinin gözünden incelenmiştir. Bu doğrultudaçalışma, nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji ile yürütülmüştür. Araştırmanın çalışma grubunu, 2019-2020 eğitim-öğretim yılında İstanbul’da öğrenimgören ve kolay ulaşılabilir örnekleme yoluyla belirlenen ilkokul öğrencileri veonların ebeveynleri oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri yarı yapılandırılmışgörüşme formları aracılığıyla toplanmıştır. Elde edilen veriler içerik analizi ileçözümlenmiştir. Araştırmanın bulguları, korkulu-kaygılı olma, arkadaşlık ilişkileri, dijital araçların aşırı kullanımı, akademik başarı, uzaktan eğitim süreci,ebeveynin rolü ve öğretmenle iletişim gibi temalarla açıklanmıştır. Bulgularagöre; öğrenciler ve ebeveynleri bu süreçte korkulu-kaygılı hissetmişlerdir. Okulların kapanması ile öğrenciler eğlenmek ve vakit geçirmek için dijital araçlarayönelmişlerdir. Uzaktan eğitimle birlikte öğrencilerin akademik başarılarında birdüşüş olduğu ve ebeveynlerin bu süreci yönetmekte zorlandıkları belirlenmiştir.Ayrıca öğrenciler pandemi sürecinde öğretmenleri ile daha fazla iletişim kurmakistemişlerdir. Çalışmanın bulgularından hareketle öğretmenlere, ebeveynlere veyapılacak olan çalışmalara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.language.isotren_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleKoronavirüs pandemisi sürecinde ebeveynleri gözünden ilkokul öğrencilerien_US
dc.title.alternativePrimary students through the eyes of their parents during covid-19 pandemicen_US
dc.typeArticleen_US
dc.identifier.volume49en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage529 - 551
dc.identifier.startpage529en_US
dc.identifier.endpage551en_US
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.766194-
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.scopus2-s2.0-85105056313en_US
dc.identifier.trdizinid431138en_US
dc.identifier.scopusqualityQ4-
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeArticle-
item.cerifentitytypePublications-
item.grantfulltextopen-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
crisitem.author.dept09.03. Basic Education-
Appears in Collections:Eğitim Fakültesi Koleksiyonu
Scopus İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / Scopus Indexed Publications Collection
TR Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu / TR Dizin Indexed Publications Collection
Files in This Item:
File SizeFormat 
dd3bc61b-960f-49a9-88d2-647c373bceaf.pdf149.51 kBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

SCOPUSTM   
Citations

7
checked on Nov 16, 2024

Page view(s)

58
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

32
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check




Altmetric


Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.