Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGüngör, Kamile-
dc.contributor.editorKanmaz, Ahmet-
dc.date.accessioned2022-06-13T06:33:11Z-
dc.date.available2022-06-13T06:33:11Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45450-
dc.description.abstractOkulöncesi öğretmenlerinin okul kültürüne ilişkin algı beklenti düzeyleri ile bunun farklı değişkenlerle ilişkisi bu araştırmanın konusunu oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde nicel bir çalışmadır. Araştırma 2021–2022 eğitim yılında Denizli ili Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda görev yapan okulöncesi öğretmenlerinden kolay ulaşılabilen örnekleme yöntemiyle seçilen ölçek sorularının tamamına cevap veren 214 öğretmenden elde edilen verilerden oluşmaktadır. Ölçek demografik sorular ve örgüt kültürü ölçeği olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır. Toplanan verilerin güvenirlik düzeylerinin yüksek olduğu ve normal dağılım gösterdiği tespit edilmiştir. Öğretmenlerin örgüt kültürüne yönelik algılarında en yüksek ortalamanın “İşlerin zamanında ve kurallara göre yapılmasına önem verilir.” Maddesinde ve “Genellikle” düzeyinde iken en düşük ortalamanın ise “Bazen” düzeyiyle “Yönetim, asıl işlerden çok ayrıntılarla uğraşır.” Maddesinde olduğu saptanmıştır. Öğretmenlerin örgüt kültürü ve alt boyutlarına yönelik algılarında en yüksek katılımlarının destek boyutunda olduğu ve bunu başarı ve rol boyutları izlerken en düşük katılımlarının ise güç boyutunda olduğu saptanmıştır. Genel ortalama “Genellikle” seviyesinde olup örgüt kültürlerine ilişkin öğreten algı ve beklentilerinin yüksek ve olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul öncesi öğretmenlerinin yaş, medeni durum, okuldaki hizmet süresi, mezun olunan fakülte türü ve meslekteki hizmet sürelerine göre farklılık göstermediği görülürken cinsiyete göre güç boyutunda erkekler lehine yüksek çıkmış ve erkeklerin okul kültürü güç boyutunda kadınlardan farklı düşündükleri ve daha olumlu yaklaştıkları daha yüksek ortalamalara sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖrgüt kültürüen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectalgıen_US
dc.subjectbeklentien_US
dc.subjectkültüren_US
dc.titleOkul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim kurumlarında örgüt kültürüne ilişkin beklenti ve algılarının incelenmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kamile GÜNGÖR Projem 28052022.pdf1.36 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

80
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

88
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.