Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45455
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorYormaz, Şadiye-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-06-13T12:44:54Z-
dc.date.available2022-06-13T12:44:54Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45455-
dc.description.abstractOkul yöneticileri ve öğretmenlerin ödüllendirme sistemine yönelik algıları ve bu algıların farklı değişkenlerle ilişkisinin araştırıldığı bu araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. 2021–2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan 43 yönetici ve 250 öğretmen kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilerek veriler toplanmıştır. Okul yöneticileri ve öğretmenler ödüllendirme sitemine yönelik en yüksek katılımla ödüllendirilmeyi onur veren uygulama olarak görmektedirler. Bununla birlikte okul yöneticileri ve öğretmenler maddi ödüllerin verilme sıklığını ve miktarını yetersiz görmektedirler. Okul yöneticileri ve öğretmenler ödüllendirme sistemi alt boyutlarına yönelik en yüksek düzeyde ödüllerin örgütsel hedefleri destekleme ve bireysel gereksinimleri karşılama düzeyi boyutuna katılım gösterirken bunu ödüllerin öğretmen gelişimini destekleme düzeyi boyutu izlemektedir. En düşük ortalama ödüllendirmede açıklık ve adillik düzeyi boyutundadır. Genel ortalama ise “orta” düzeydedir. Okul yöneticileri ve öğretmenlerin ödüllendirme sistemi alt boyutlarına yönelik algılarının görev unvanı, yaş, kıdem, medeni durum, eğitim düzeyi, ceza alma durumu ve ilçeye göre farklılık göstermediği ancak cinsiyet ve ödül alma durumuna göre farklılık gösterdiği görülmektedir. Cinsiyete göre bütün boyutlarda ve genel olarak kadınların ortalamasının erkeklerden yüksek olduğu ve kadınların ödüllendirme konusunda erkeklere göre daha olumlu düşündükleri sonucuna ulaşılmıştır. Ödül alma durumuna göre ödüllendirmede açıklık ve adillik düzeyi ve ödüllerin öğretmen gelişimini destekleme düzeyi boyutlarıyla ölçek genelinde ödüllendirmeye yönelik olarak ödül almayanların algılarının daha yüksek olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖdülen_US
dc.subjectÖdüllendirmeen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticilerien_US
dc.subjecttakdiren_US
dc.subjectteşekküren_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin ödüllendirme sistemine yönelik algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Şadiye YORMAZ Proje Danışman İsimli.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

362
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.