Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45456
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaydemir, Emel-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-06-13T13:01:53Z
dc.date.available2022-06-13T13:01:53Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45456-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri düzeyinin öğretmen görüşlerine göre incelenmesidir. Araştırmada nicel yöntemlerden tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2021 – 2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde lise kademesinde çalışan 305 öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmada Eğitim Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Yeterlikleri Ölçeği (EYÖTELYÖ) kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin analizi için bağımsız gruplar için T – Testi, One – Way Anova, Kruskal Wallis – H ve Post Hoc Test olan Games Howell kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda lise kademesinde çalışan öğretmenlere göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilikleri orta düzey olarak tespit edilmiştir. Alt boyutlar olan Vizyoner Liderlik, Dijital Çağ Öğrenme Kültürü, Mesleki Gelişimde Mükemmellik, Sistematik Gelişim, Dijital Vatandaşlık boyutlarında da öğretmenlere göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterlilik düzeyleri orta düzey olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Analiz sonuçlarında cinsiyet, yaş, okul türü ve teknolojiye yönelik hizmet içi eğitim alma durumlarına göre okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliliklerine anlamlı bir farklılık görülmemiştir. Görev süresi değişkeninde teknoloji liderliği ve alt boyut olan Vizyoner Liderlik ve Dijital Vatandaşlık boyutunda 10 yıl ve altı görev süresi ile 16 – 20 yıl görev süresine sahip öğretmenler arasında anlamlı bir farklılığa ulaşılmıştır. Öğretmenlerin teknoloji kullanımı yeterlilikleri değişkenine göre bütün alt boyutlarda anlamlı bir farklılık tespit edilmiş, kendilerini teknolojik açıdan yeterli gören öğretmenlerin okul yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliliklerine ilişkin görüşlerinde öğretmenler lehine, küçük bir etkiye sahip farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bilgisayar kullanımı süresi değişkenine göre teknoloji liderliği boyutunda anlamlı bir farklılık yokken, alt boyutu olan Vizyoner Liderlik anlamlı farklılık tespit edilmiştir. Vizyoner Liderlik boyutunda anlamlı farklılığın 10 yıl ve altı ile 21 yıl ve üzeri, 11 – 15 yıl ile 21 yıl ve üzeri gruplar arasında olduğu tespit edilmiştir. Dijital Çağ Öğrenme Kültürü boyutunda ise gruplar arasında anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLideren_US
dc.subjectteknoloji liderliğien_US
dc.subjectokul yöneticisien_US
dc.subjectliseleren_US
dc.titleEğitim yöneticilerinin teknoloji liderliği yeterliklerinin öğretmenler tarafından değerlendirilmesien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Emel Baydemir.pdf1.12 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

194
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

368
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.