Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45458
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorZengin, İlker-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-06-14T13:02:35Z-
dc.date.available2022-06-14T13:02:35Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45458-
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin sergiledikleri teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen algılarını belirlemek ve öğretmen algılarının demografik değişkenlere göre farklılık gösterip göstermediğini incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2021 – 2022 eğitim öğretim yılında Denizli ili Babadağ İlçesindeki okullarda görev yapan 160 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışma evreni ulaşılabilir olduğundan ayrıca örneklem alma yoluna gidilmemiştir. “Tarama modeli” ile gerçekleştirilen bu çalışmada, verilerin toplanması için Sincar (2009) tarafından geliştirilen “İlköğretim Okulu Yöneticilerinin Teknoloji Liderliği Rolleri Ölçeği” kullanılmıştır. Ölçekteki soruları yanıtlayan 133 öğretmenin cevapları analiz edilmiştir. Normallik varsayımının testi için çarpıklık ve basıklık değerleri incelenmiştir. Verilerin analizinde, “bağımsız örneklem t testi”, “Mann Whitney U”, “ANOVA” ve “Kruskal Wallis” testi analizleri uygulanmıştır. Analizlerde anlamlılık düzeyi 0,05 olarak kabul edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; öğretmenlerin, okul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerini “yüksek düzeyde” sergilediklerini düşündükleri görülmüştür. Ölçeğin “insan merkezlilik”, “vizyon”, “iletişim ve işbirliği” ve “destek” alt boyutlarında da “yüksek düzeyde” teknoloji liderliği rollerini sergilediklerini düşünmektedirler. Demografik bilgilere göre yapılan analizlerde; cinsiyet, yaş, çalışılan kurum türü, branş, mesleki tecrübe ve eğitim teknolojileri ile ilgili eğitim alma durumu değişkenleri, yöneticilerin teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen algılarında anlamlı bir farklılık oluşturmamaktadır. Lisansüstü eğitim görmüş olan öğretmenlerin, ölçeğe verdikleri cevapların puanlarının, lisans mezunu olan öğretmenlere oranla daha düşük olduğu ve ölçeğin “destek” alt boyutunda, istatistiksel olarak anlamlı bir fark olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Okul yöneticilerinin, teknoloji liderliği rollerini yüksek düzeyde sergiledikleri sonucuna ulaşılmış olmakla beraber, hızla gelişen teknoloji göz önüne alındığında, okul yöneticilerinin eğitim teknolojisi konusunda sürekli kendisini geliştirmesi gerektiği ve okuldaki eğitim teknolojileri ihtiyaçlarını belirlerken tüm paydaşları bu sürece dâhil etmesi gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim teknolojisien_US
dc.subjectteknoloji liderliği rollerien_US
dc.subjecteğitim yönetimien_US
dc.titleOkul yöneticilerinin teknoloji liderliği rollerine ilişkin öğretmen algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
İlker ZENGİN PROJE.pdf3.83 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

64
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.