Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45459
Title: | Öğretmenlerin çokkültürlülüğe ilişkin tutumları | Authors: | İkizoğlu, Sinem | Keywords: | Çokkültürlük kapsayıcı eğitim öğretmen |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Denizli merkez ilçelerinde çalışan öğretmenlerin çok kültürlüğe ilişkin algıları ve bunun kişisel özelliklere göre durumu araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma olarak yapılmıştır. Örneklem “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 297 öğretmenden toplanan verilerin analiziyle ortaya çıkan bu çalışmada veri toplamak için “Kişisel Bilgiler” ve “Çok kültürlü Kişilik Ölçeği” kullanılmıştır. Öğretmenlerin çok kültürlülük alt boyutlarında en yüksek ortalama kültürel empati boyutundadır. Bunu duygusal denge boyutu izlemektedir. En düşük ortalama esneklik boyutunda olup genel ortalama “çok” düzeyindedir. Öğretmenlerin çok kültürlülük tutumlarının yaş, kıdem, ödül ve ceza alma durumu, çalıştığı ilçe, kapsayıcı eğitim alma durumu ve okulundaki mülteci-yabancı uyruklu öğrenci sayısına göre farklılık göstermez iken branş, cinsiyet, medeni durum, eğitim düzeyine göre farklılıklar göstermiştir. Branşa göre farklılık sözel grubun lehine ve cinsiyete göre esneklik boyutunda erkekler lehine yüksek çıkmıştır. Medeni duruma göre sosyal girişim, açıklık ve genel olarak bekarlar lehine yüksek çıkarken eğitim düzeylerine göre duygusal denge boyutunda lisansüstü eğitim mezunlarının ortalamalarının lisans mezunlarından daha yüksektir. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45459 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
SİNEM İKİZOĞLU.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
142
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
296
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.