Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45464
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArtun, Hasan-
dc.contributor.editorSüral, Serhat-
dc.date.accessioned2022-06-17T11:44:01Z
dc.date.available2022-06-17T11:44:01Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45464-
dc.description.abstractAraştırmanın amacı; imam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul kültürü algılarını alt boyutlara göre incelemek ve imam hatip liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul kültürü algı düzeylerinin cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, branş, okulda çalışma yılı ve okul türü değişkenlerine göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek, ortaya çıkan bulgular doğrultusunda önerilerde bulunmaktır. Araştırmanın evreni 2021-2022 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar il merkezindeki imam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerden oluşmaktadır. Örneklem büyüklüğü 130 öğretmen ve yöneticiden oluşmaktadır. Veri toplama aracı “kişisel bilgi formu” ve “okul kültürü ölçeği” olmak üzere iki bölümden oluşmuştur. Toplanan verilerin analizinde jamovi 1.8 programı kullanılmıştır. Verilerin analizi için kullanılan yöntemler t-testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve betimsel istatistik yöntemlerinden oluşmaktadır. İmam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin alt boyutlara göre okul kültürü algı düzeyleri incelenmiş ve yöneticilerde en düşük algı düzeyinin “aile ve çevre katılımı” alt boyutuna, öğetmenlerde en düşük algı düzeyinin “yüksek akademik beklentiler” alt boyutuna ait olduğu belirlenmiştir. Yöneticilerde en yüksek algı düzeyi “hedeflerin açıklığı” ve “paydaş dayanışması” alt boyutlarında iken öğretmenlerde en yüksek algı düzeyi “hedeflerin açıklığı” alt boyutuna ait olduğu tespit edilmiştir. Araştırmada imam hatip liselerinde görev yapan öğretmenlerin okul kültürü algısının cinsiyet, öğrenim durumu, mesleki kıdem, branş, okulda çalıştığı süre değişkenlerine göre farklılık göstermediği ancak öğrenim durumu “hedeflerin açıklığı”, “aile ve çevre katılımı” alt boyutları ve okul kültürü değişkenine göre anlamlı bir fark oluşturduğu bulgularına ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectimam hatip liselerien_US
dc.subjectokul kültürüen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleİmam hatip liselerinde görev yapan yönetici ve öğretmenlerin okul kültürü algısıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hasan Artun.pdf1.79 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

160
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

420
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.