Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45465
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Artun, Meryem | - |
dc.contributor.editor | Süral, Serhat | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-17T11:52:04Z | |
dc.date.available | 2022-06-17T11:52:04Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45465 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Afyonkarahisar il merkezindeki ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin örgütsel destek algı düzeylerinin ne düzeyde olduğu ve öğretmenlerin örgütsel destek algılarının cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, öğrenim durumu, medeni durum, okul türü ve okul büyüklüğü değişkenlerine göre anlamlı farklılık gösterip göstermediği bulgularına ulaşmak amaçlanmıştır. Araştırmanın evreni 2021- 2022 eğitim öğretim yılında Afyonkarahisar'ın il merkezinde bulunan 37 tane kamu ortaokulunda ve 7 tane özel ortaokulda görev yapan yaklaşık 900 öğretmen oluşturmaktadır. Tesadüfi örnekleme yöntemi ile 273 öğretmene ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak; “ kişisel bilgi formu” ve “ Algılanan Örgütsel Destek Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde, jamovi 1.8 istatistik programı kullanılmıştır. Verilerin analizinde betimsel istatistik, t- testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda Afyonkarahisar il merkezinde görev yapan ortaokul öğretmenlerinin, örgütsel destek algı düzeylerinin orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin örgütsel desteğin alt boyutlarına ilişkin algı düzeylerinin; “ örgütsel adalet” alt boyutunda orta düzeyde, “ yönetimde desteği” alt boyutunda yüksek düzeyde, “ örgütsel ödüller ve iş koşulları” alt boyutunda ise orta düzeyde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca; ortaokulda görev yapan öğretmenlerin, örgütsel destek ve alt boyutlarına ilişkin algısının cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, öğrenim durumu, medeni durum, çalıştığı okul türü ve okul büyüklüğü değişkenlerine göre anlamlı bir fark göstermediği belirlenmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin örgütsel destek algısı (Afyonkarahisar il örneği) | en_US |
dc.title.alternative | Algılanan örgütsel destek | en_US |
dc.title.alternative | ortaokul | en_US |
dc.title.alternative | ortaokul öğretmeni | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Meryem Artun.pdf | 1.95 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
82
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
102
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.