Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45469
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVidinlisan, Sevim-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-06-20T11:02:03Z
dc.date.available2022-06-20T11:02:03Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45469-
dc.description.abstractBu çalışmada Denizli Merkezefendi ve Pamukkale ilçelerinde resmi okullarda çalışan öğretmenlerin okul yöneticilerinin yönetim felsefelerine yönelik algıları ve bu algılarının öğretmenlerin demografik özelliklerine göre farklılık gösterip/göstermediği araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2021–2022 Eğitim-Öğretim yılı Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesindeki resmi okullarda çalışan öğretmenler oluşturmaktadır. “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle 307 öğretmene ulaşılarak veriler toplanmıştır.Okul yöneticilerinin yönetim felsefelerine yönelik öğretmen algılarında en yüksek ortalama “Öğretmenlerin paradan başka ihtiyaçları da olduğunun farkındadır.” maddesinde iken en düşük ortalama ise “Öğretmenlerin üretken olmamalarının nedeninin temel olarak tembel olmalarından kaynaklandığına inanır.” maddesinde çıkmıştır. Okul yöneticilerin yönetim felsefeleri boyutlarına yönelik öğretmen algılarında en yüksek ortalama Y kuramı boyutunda çıkmıştır.Okul yöneticilerinin yönetim felsefeleri alt boyutlarına ilişkin öğretmen algılarının çalışılan ilçeye göre farklılık göstermediği ancak cinsiyete göre X kuramı boyutunda kadınlar lehine, medeni duruma göre X kuramı boyutunda evliler lehine, yaşa göre Y kuramı boyutunda 31-35 yaş lehine yüksektir. Eğitim düzeyine göre X kuramı boyutunda lisans mezunları lehine, branşa göre X kuramı boyutunda sınıf öğretmenlerine göre ortaokul branş öğretmenleri lehine, okul türüne göre her iki boyutta da okulöncesinde çalışanlar lehine yüksek ölçülmüştür. Eğitim yönetimi alanında eğitim alma durumuna göre iki boyutta da ortalamalar eğitim alanlar lehine yüksek iken sendika üyelik durumuna göre ise sendika üyesi olmayanlar lehine yüksektir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectYönetim felsefesien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectokul yöneticilerien_US
dc.subjectokullaren_US
dc.titleOkul yöneticilerinin yönetim felsefelerine ilişkin öğretmen algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sevim vidinlisan.pdf1.13 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

56
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

134
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.