Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45470
Title: | Öğretmenlik Meslek Kanunu’na yönelik öğretmen ve yönetici görüşleri | Authors: | Canatan Doğan, Naile | Keywords: | öğretmenlik meslek kanunu kariyer basamakları öğretmen yönetici |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | Bu araştırma Denizli ili merkez ilçelerinde görev yapan öğretmen ve yöneticilerin Öğretmenlik Meslek Kanunu’na yönelik görüşlerini belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Denizli ili merkez ilçelerinde 2021-2022 eğitim öğretim yılında çalışan öğretmen ve yöneticiler oluşturmuştur. Araştırma 10’u öğretmen, 10’u yönetici olmak üzere toplam 20 kişilik çalışma grubu ile yapılmıştır. Araştırma nitel bir araştırmadır ve veriler nitel araştırma yöntemlerinden görüşme yöntemiyle elde edilmiştir. Verileri toplamak için araştırmacı tarafından danışman hoca görüşleri doğrultusunda geliştirilen ve Öğretmenlik Meslek Kanunu’na ilişkin 12 sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Öğretmen ve yöneticiler Öğretmenlik Meslek Kanunu hakkında pek de sıcak bakmadıklarını kariyer basamaklarında bulunan “uzman” ve “başöğretmen” unvanlarının kıdem yılı esasına göre olması gerektiğini belirtmişlerdir. Mevcut şartlar altında ilgili kanunda belirtilen kariyer basamaklarının olumsuz yönü olarak okul ortamında ayrıştırıcı etki yaratacağını belirten öğretmenlerin yanı sıra yöneticiler de bu basamakların geçişinin sınavsız olması yönünde görüş bildirmişlerdir. Kanunun eksik yanları ile ilgili ise öğretmenler tamamen yanlış bir uygulama olduğunu söylerken yöneticiler ilgili kanun üzerinde düzenleme yapılmasının doğru olacağını belirtmişlerdir. Kanunda yer alan bir diğer düzenleme olan ek gösterge ve tazminatlar bağlamında da öğretmen ve yöneticiler birbirlerinden ayrılmaktadır. Öğretmenler ek gösterge ve tazminatlara olumsuz baktıklarını ifade ederken yöneticilerin görüşü ise tam tersi olumlu bakış açısı ile dikkati çekmektedir. Öğretmenlik Meslek Kanunu’nda uzman ve başöğretmenlik için yer alan belli bir yıl çalışma şartı meslekte son yıllarını çalışan öğretmenler düşünülerek adil olmadığı vurgusu hem öğretmenler hem de yöneticiler tarafından yapılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45470 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Naile CANATAN DOĞAN İsimli.pdf | 1.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
796
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
2,066
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.