Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45471
Title: | Örgüt kültürüne ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin algıları | Authors: | Dal, Ayfer | Keywords: | Ortaöğretim okul kültürü okul yöneticisi öğretmen |
Publisher: | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | Abstract: | 2021-2022 eğitim yılında ortaöğretimde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul kültürüne yönelik algıları ve bu algıların kişisel değişkenlerine göre incelenmesi araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Tarama modelindeki bu çalışma, küme örnekleme ile 307 katılımcıdan toplanan veriler kullanılarak yapılmıştır. Veri toplamak için Gruenert ve Valentine (2000) tarafından geliştirilen ve Demirtaş (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Okul Kültürü Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistik (frekans, ortalama, yüzde) değerleri hesaplanmış ve parametrik testler (t testi ve Anova testi) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul kültürüyle ilgili algılarının amaç birliği boyutunda baskın olduğu, bunu sırasıyla işbirlikçi liderlik, mesleksel destekleme, mesleksel gelişme boyutlarının izlediği görülmüştür. Ayrıca, okul yöneticileri ve öğretmenlerin örgüt kültürü ve alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet ve medeni durumlarına göre benzerlik gösterdiği; yaş, görev, kıdem, eğitim düzeyi, okuldaki öğretmen ve öğrenci sayısı ve çalışılan kurumdan memnuniyet durumlarına göre ise değişkenlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. | URI: | https://hdl.handle.net/11499/45471 |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Ayfer Dal.pdf | 1.24 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
92
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
358
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.