Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45471
Title: Örgüt kültürüne ilişkin okul yöneticileri ve öğretmenlerin algıları
Authors: Dal, Ayfer
Keywords: Ortaöğretim
okul kültürü
okul yöneticisi
öğretmen
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: 2021-2022 eğitim yılında ortaöğretimde görev yapan okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul kültürüne yönelik algıları ve bu algıların kişisel değişkenlerine göre incelenmesi araştırmanın konusunu oluşturmuştur. Tarama modelindeki bu çalışma, küme örnekleme ile 307 katılımcıdan toplanan veriler kullanılarak yapılmıştır. Veri toplamak için Gruenert ve Valentine (2000) tarafından geliştirilen ve Demirtaş (2010) tarafından Türkçeye uyarlanan Okul Kültürü Ölçeği kullanılmıştır. Toplanan verilerin analizinde betimsel istatistik (frekans, ortalama, yüzde) değerleri hesaplanmış ve parametrik testler (t testi ve Anova testi) kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul yöneticileri ve öğretmenlerin okul kültürüyle ilgili algılarının amaç birliği boyutunda baskın olduğu, bunu sırasıyla işbirlikçi liderlik, mesleksel destekleme, mesleksel gelişme boyutlarının izlediği görülmüştür. Ayrıca, okul yöneticileri ve öğretmenlerin örgüt kültürü ve alt boyutlarına ilişkin algılarının cinsiyet ve medeni durumlarına göre benzerlik gösterdiği; yaş, görev, kıdem, eğitim düzeyi, okuldaki öğretmen ve öğrenci sayısı ve çalışılan kurumdan memnuniyet durumlarına göre ise değişkenlik gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45471
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ayfer Dal.pdf1.24 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

92
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

358
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.