Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45472
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorÖzsaraç Saylan, Elif-
dc.contributor.editorSüral, Serhat-
dc.date.accessioned2022-06-20T11:54:26Z
dc.date.available2022-06-20T11:54:26Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45472-
dc.description.abstractOkul yöneticileri ve öğretmenlerin çatışma yönetimine yönelik algıları ve bu algılarının kişisel özelliklerine göre farklılık gösterip/göstermeme araştırılmıştır. Araştırmada “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2020–2021 eğitim-öğretim yılı Denizli ili merkez ilçelerinde görev yapan yönetici ve öğretmenler “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilerek 450 kişiye ölçek dağıtılmış ve gerekli açıklamalar yapılmıştır. Ölçek sorularını araştırma kriterlerine göre dolduran 422 yönetici ve öğretmenden veriler toplanmıştır. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve “Çatışma Yönetim Stratejileri Ölçeği” olarak iki bölümden oluşmaktadır.Yönetici ve öğretmenlerin çatışma yönetimi algılarında en yüksek ortalamanın “Problemlere ortak çözümler bulunmasını tercih ederim.” maddesinde iken en düşük ortalamanın ise “Anlaşmazlıklarda çalışma arkadaşlarımın isteklerini koşulsuz benimserim” maddesi olmuştur. Yönetici ve öğretmenlerin çatışma yönetimi stratejileri alt boyutlarına yönelik algılarında en yüksek ortalamanın bütünleştirme boyutunda olduğu ve bunu uzlaşma, uyma ve hükmetme boyutları izlerken en düşük ortalamanın ise kaçınma boyutunda gerçekleştiği görülmüştür.Okul yöneticileri ve öğretmenlerin çatışma yönetimi stratejileri ve alt boyutlarına ilişkin katılımlarının cinsiyete göre bütünleştirme boyutunda kadınlar lehine yüksek olduğu görülürken yaşa göre bütünleştirme boyutunda 51 ve üstündekiler lehine yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Kıdeme göre uzlaşma boyutunda 11-20 yıl kıdemli yönetici ve öğretmenler lehine yüksektir. Hükmetme boyutunda bekarlar lehine yüksek olduğu görülürken eğitim düzeylerine göre bütünleştirme, kaçınma, uzlaşma ve uyma boyutuyla genel ortalamada lisans mezunları lehine yüksek olduğu saptanmıştır. Çalıştıkları ilçeye göre Merkezefendi ilçesinde çalışan yönetici ve öğretmenlerin bütünleştirme ve uzlaşma çatışma yöntemlerini daha etkin kullanırken Pamukkale ilçesinde çalışanların uzlaşma yöntemini daha etkin kullandıkları saptanmıştır. Çatışma yönetimi alanında eğitim almaya göre ise hükmetme boyutunda çatışma yönetimiyle ilgili eğitim alanların almayanlara göre daha yüksek ortalamaya sahip oldukları tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectyönetimen_US
dc.subjectstratejien_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleOkul yöneticileri ve öğretmenlerin çatışma yönetim stratejilerine ilişkin algılarıen_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.fulltextWith Fulltext-
item.grantfulltextopen-
item.cerifentitytypePublications-
item.openairetypeReport-
item.languageiso639-1tr-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Elif Özsaraç Saylan.pdf1.4 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

74
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

396
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.