Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45473
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Kıyak, Çiğdem | - |
dc.contributor.editor | Çelik, Kazım | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T12:16:18Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T12:16:18Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45473 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırma Denizli ili merkez ilçelerinde görev yapan okulöncesi ve sınıf öğretmenlerinin meslek statüsüne yönelik algıları ile işteki mutluluk algıları arasındaki ilişkiyi belirlemek için yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Denizli ili merkez ilçelerinde 2021-2022 eğitim öğretim yılında çalışan okulöncesi ve sınıf öğretmenleri oluşturmuştur. Araştırma 61’u okulöncesi öğretmeni, 89’u sınıf öğretmeni olmak üzere toplam 150 kişilk örneklem grubu ile yapılmıştır. Araştırmada tarama modeli ve nicel yöntemler kullanılmıştır.Katılımcı öğretmenler “Seçkisiz örnekleme” yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmanın verileri “Öğretmenlik Mesleğinin Statüsüne Yönelik Algı Ölçeği” ve “İşte Mutluluk Ölçeği” ile toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin analizinde, Bağımsız örneklem t-Testi, Mann-Whitney U T testi, Kruskal Wallis H Testi analizlerinden yararlanılmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin mesleği statüsüne yönelik algı düzeyi yüksek çıkmıştır. Alt boyutlardan en yüksek düzeyin öğretmenlik mesleğine verilen önem boyutunun olduğu, bunu öğretmenlik mesleğini etkileyen unsurlar alt boyutunun izlediği görülmüştür. En düşük düzey öğretmen ve öğretmenlik mesleğinin değeri alt boyutu olduğu sonucuna ulaşılmıştır.İşte mutluluk algıları ve alt boyutları düzeyinin farklı değişkenlere göre durumuna bakıldığında; cinsiyet, medeni durum, çocuk sahibi olma durumu, branş ve görev yaptığı ilçeye göre anlamlı farklılık göstermediği görülmüştür. Sadece bireysel mutluluk alt boyutunda mesleği isteyerek seçenlerin ortalamaları diğerlerinden farklılaşmaktadır. Öğretmenlerin, öğretmen statü algıları ve işte mutluluk algıları ve alt boyutları arasında pozitif yönde, düşük ve orta düzeyde ilişki vardır. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | öğretmenlik mesleği statü algısı | en_US |
dc.subject | işte mutluluk | en_US |
dc.subject | okulöncesi ve sınıf öğretmenleri | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin meslek statü algıları ile işteki mutlulukları arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Çiğdem Kıyak.pdf | 1.76 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
286
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
936
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.