Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45474
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorŞenel, Serkan-
dc.contributor.editorÇelik, Kazım-
dc.date.accessioned2022-06-20T12:43:57Z
dc.date.available2022-06-20T12:43:57Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45474-
dc.description.abstractBu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin pandemei sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutumları tespit edilmiş ve bu tutumlar ile okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan öğretmen ve idarecilerin katılımıyla örneklem oluşturulmuştur. Yapılan bu çalışmaya “Basit Seçkisiz Örnekleme” yöntemiyle seçilen ve ölçek sorularının tamamına cevap veren 242 katılımcıdan veriler elde edilmiştir. Araştırmada “Kişisel Bilgiler”, “Öğretmenlerin Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Ortamlarına Karşı Tutumu” ve “Öğretmenlere Göre Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Davranışları Ölçeği” olmak üzere üç bölüm bulunmaktadır. Araştırmada Ölçeklerin kişisel bilgilere göre dağılımı incelenmiş ve iki ölçek arasındaki korelasyona bakılmıştır. Öğretmenlerin pandemi süresince uzaktan eğitim ortamlarına karşı tutumlarının “İyi” seviyesinde olduğu görülürken Alt boyutlarda en yüksek ortalama sırasıyla “Kullanışlılık” alt boyutu, “Memnuniyet” alt boyutu, “Yeterlilik ve Motivasyon” alt boyutu ve “Etkililik” alt boyutu şeklindedir. Genel ortalama ise “İyi” seviyesinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları “İyi” sevisyesinde olduğu görülmüştür. Alt boyutlarda en yüksek ortalama sırasıyla “Hukuk” alt boyutu, “Yönlendirme” alt boyutu, “Altyapı” alt boyutu ve “Motivasyon” altboyutu şeklindedir. Genel ortalama ise “İyi” seviyesinde olduğu görülmüştür.Öğretmenlerin pandemi süresince uzaktan eğitim ortamlarına karşı tutumları ile öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları arasında pozitif yönlü ve zayıf ilişki tespit edilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectteknolojiken_US
dc.subjectliderliken_US
dc.subjectpandemien_US
dc.subjectuzaktanen_US
dc.subjecteğitimen_US
dc.subjectmüdüren_US
dc.titleÖğretmenlerin pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarını kullanımı ile okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Serkan Şenel.pdf2.29 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

198
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

168
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.