Please use this identifier to cite or link to this item:
https://hdl.handle.net/11499/45474
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Şenel, Serkan | - |
dc.contributor.editor | Çelik, Kazım | - |
dc.date.accessioned | 2022-06-20T12:43:57Z | |
dc.date.available | 2022-06-20T12:43:57Z | |
dc.date.issued | 2022-06 | - |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11499/45474 | - |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ilçesinde resmi okullarda görev yapan öğretmenlerin pandemei sürecinde uzaktan eğitim ortamlarının kullanımına ilişkin tutumları tespit edilmiş ve bu tutumlar ile okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları arasındaki ilişki araştırılmıştır. Araştırma 2021-2022 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Pamukkale ve Merkezefendi ilçelerinde görev yapan öğretmen ve idarecilerin katılımıyla örneklem oluşturulmuştur. Yapılan bu çalışmaya “Basit Seçkisiz Örnekleme” yöntemiyle seçilen ve ölçek sorularının tamamına cevap veren 242 katılımcıdan veriler elde edilmiştir. Araştırmada “Kişisel Bilgiler”, “Öğretmenlerin Pandemi Döneminde Uzaktan Eğitim Ortamlarına Karşı Tutumu” ve “Öğretmenlere Göre Okul Müdürlerinin Teknolojik Liderlik Davranışları Ölçeği” olmak üzere üç bölüm bulunmaktadır. Araştırmada Ölçeklerin kişisel bilgilere göre dağılımı incelenmiş ve iki ölçek arasındaki korelasyona bakılmıştır. Öğretmenlerin pandemi süresince uzaktan eğitim ortamlarına karşı tutumlarının “İyi” seviyesinde olduğu görülürken Alt boyutlarda en yüksek ortalama sırasıyla “Kullanışlılık” alt boyutu, “Memnuniyet” alt boyutu, “Yeterlilik ve Motivasyon” alt boyutu ve “Etkililik” alt boyutu şeklindedir. Genel ortalama ise “İyi” seviyesinde olduğu görülmüştür. Öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları “İyi” sevisyesinde olduğu görülmüştür. Alt boyutlarda en yüksek ortalama sırasıyla “Hukuk” alt boyutu, “Yönlendirme” alt boyutu, “Altyapı” alt boyutu ve “Motivasyon” altboyutu şeklindedir. Genel ortalama ise “İyi” seviyesinde olduğu görülmüştür.Öğretmenlerin pandemi süresince uzaktan eğitim ortamlarına karşı tutumları ile öğretmenlere göre okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları arasında pozitif yönlü ve zayıf ilişki tespit edilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tr | en_US |
dc.publisher | Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | teknolojik | en_US |
dc.subject | liderlik | en_US |
dc.subject | pandemi | en_US |
dc.subject | uzaktan | en_US |
dc.subject | eğitim | en_US |
dc.subject | müdür | en_US |
dc.title | Öğretmenlerin pandemi sürecinde uzaktan eğitim ortamlarını kullanımı ile okul müdürlerinin teknolojik liderlik davranışları arasındaki ilişki | en_US |
dc.type | Report | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Diğer | en_US |
dc.owner | Pamukkale_University | - |
item.openairecristype | http://purl.org/coar/resource_type/c_18cf | - |
item.grantfulltext | open | - |
item.languageiso639-1 | tr | - |
item.openairetype | Report | - |
item.fulltext | With Fulltext | - |
item.cerifentitytype | Publications | - |
Appears in Collections: | Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Serkan Şenel.pdf | 2.29 MB | Adobe PDF | View/Open |
CORE Recommender
Page view(s)
198
checked on Aug 24, 2024
Download(s)
168
checked on Aug 24, 2024
Google ScholarTM
Check
Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.