Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45478
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKaşka, Arefe-
dc.contributor.editorAybek, Eren Can-
dc.date.accessioned2022-06-21T11:46:19Z
dc.date.available2022-06-21T11:46:19Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45478-
dc.description.abstractAraştırmada Ege Bölgesinin önemli şehirlerinden olan Denizli’nin merkez ilçeleri Merkezefendi ve Pamukkale’de bulunan ortaöğretim kurumlarında okul kültürü ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırma için veriler nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama modeli olup değişkenler arasındaki ilişkiye dayanmaktadır. 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli’nin merkez ilçelerinde (Pamukkale ve Merkezefendi) bulunan ortaöğretim kurumlarında görev yapan öğretmenler araştırmanın evrenini oluşturmaktadır. Araştırmanın verileri tesadüfi örnekleme yöntemlerinden basit rastgele örnekleme tekniği kullanılarak 300 öğretmene ulaşılarak bilimsel araştırma kriterlerine uygun doldurulan 257 öğretmenden elde edilmiştir. Denizli ili merkez ilçelerinde yapılan araştırmada ele alınan değişkenlerin ilişki düzeyleri ve yönleri tespit edilmeye çalışılmıştır.Araştırma sonucuna göre öğretmenlerin okul kültürü ile ilgili en yüksek katılım gösterdikleri boyut mesleki gelişim boyutudur. Öğretmenlerin okul kültürü algılarının orta ve yüksek düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Öğretmenlerin iş motivasyonlarına ilişkin en yüksek ortalamanın “Arkadaşlarımla olan uyumumdan” maddesi ve “Bu kurumda çalışıyor olmaktan” maddesidir. En düşük ortalama ise “Ek ücret sisteminden” maddesindedir.Öğretmenlerin okul kültürü ve alt boyutları algılarının yaş, kıdem ve okuldaki süreye göre farklılık göstermediği ancak cinsiyete göre sadece mesleki yardımlaşma boyutunda kadınlar lehine farklılık gösterdiği ve eğitim düzeylerine göre bütün boyutlar ve genel olarak lisans mezunları lehine farklılık gösterdiği tespit edilmiştir.Öğretmenlerin iş motivasyonu ve alt boyutları algılarının cinsiyet, yaş, kıdem ve okuldaki sürelere göre farklılık göstermediği ancak eğitim durumuna göre lisans mezunlarının lisansüstü mezunlardan daha yüksek ortalamalara sahip oldukları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin okul kültürü algılarıyla iş motivasyonu arasında anlamlı, pozitif yönlü ve orta düzeyde bir ilişki oluğu ve öğretmenlerin okul kültürü algıları yükseldikçe iş motivasyonlarının da arttığı veya iş motivasyonları arttıkça okul kültürüne ilişkin algılarının yükseldiği sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş motivasyonuen_US
dc.subjectkültüren_US
dc.subjectörgüten_US
dc.subjectörgüt kültürüen_US
dc.titleOrtaöğretim kurumlarında okul kültürü ile öğretmen motivasyonu arasındaki ilişkien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0003-3040-2337-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Arefe Kaşka.pdf1.45 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

104
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

240
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.