Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45482
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorİnan, Mustafa-
dc.date.accessioned2022-06-22T10:49:24Z
dc.date.available2022-06-22T10:49:24Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45482-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Denizli ili Merkezefendi ve Pamukkale ilçesinde resmi ortaokullarda görev yapan yöneticilerin takım çalışmasına ilişkin görüşlerinin tespit edilerek, önerilerinin değerlendirilmesi, farkındalık düzeyine ilişkin düşüncelerinin bilimsel biçimde betimlenmesidir. Bu çalışmanın katılımcılarını amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt ve maksimum çeşitlilik örneklemesi kullanılarak seçilmiş toplam 15 okul yöneticisi oluşturmaktadır. Bu çalışmaya katılım için belirlenen ölçüt, okul yöneticisi olarak görev yapıyor olmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu temsil edecek yöneticiler arasından “kolaylıkla bulunabilen örnekleme” yöntemiyle yer, öğrenci ve veli profili birbirinden farklı ortaokul yöneticilerinden 15 yöneticiye ulaşılarak veriler toplanmıştır. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Araştırmanın alt problemlerinin çözümlenmesinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına bakıldığında; okullarda gerekli planlama yapılarak ve takım çalışmasına gereken önem verilerek, takım içi olumlu iletişim kurularak ve takım üyeleri arasında uyum sağlanarak, takım üyelerinin ortak amaçlar belirlemesi ve işbirliği halinde olmasıyla, ayrıca farklı fikirlere açık olunmasıyla etkili takım çalışmasının yapılabileceği yöneticiler tarafından ortaya konmuştur. Okullarda takım etkili takım çalışması yapılmamasının çözümüne yönelik, okul kültürünü sağlanması, öğretmenler arası etkili iletişim ve iyi ilişkilerin arttırılması gerektiği, takımda görev dağılımının adaletli ve kişilere uygun şekilde paylaştırılması gerekliliği öğretmenler arasında iletişimi ve uyumu arttırıcı etkinlikler düzenlenmesi, öğretmenlerin özlük haklarının iyileştirilmesi, grup uyumunun gözetilmesi, resen görev vermek yerine ekip arkadaşı seçilebilmesi, öğretmenlerin iş yükünün azaltılması gerektiği belirtilmiştir.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTakım çalışmasıen_US
dc.subjectuyumen_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.subjectortaokulen_US
dc.subjectyöneticien_US
dc.subjectDenizlien_US
dc.titleOrtaokullarda görev yapan yöneticilerin okullarda takım çalışmalarına ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authoridTanrıöğen, Abdurrahman-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Mustafa İnan.pdf1.16 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

148
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

556
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.