Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45486
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAksoy, Candan-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-06-22T12:25:09Z
dc.date.available2022-06-22T12:25:09Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45486-
dc.description.abstractBu çalışma; ortaokul öğretmenlerinin okul nöbet görevinin kendilerini etkileyen sorunlarını incelemek, okul nöbeti uygulamasının olumlu-olumsuz yönlerini ortaya koymak, olumlu ve olumsuz özelliklerden yola çıkarak, uygulamanın eksik yönlerini belirlemek ve bu sistemin verimliliğini arttırmak için önerilerde bulunmak amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, 2021-2022 Eğitim-Öğretim yılının ikinci döneminde Denizli ili Buldan ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı üç farklı okuldan 20 öğretmen seçilmiş, öğretmenlerin yarı yapılandırılmış görüşme formu ile görüşleri alınmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenler; okul nöbet görevini öğrencilerin güvenliğini sağlamada önemli bir yeri olan, öğretmenlere ciddi denetim ve sorumluluk görevi yükleyen, kurallara uygun hareket edildiğinde ve yeterli donanıma sahip olunduğunda okul işleyişine katkı sunan, her türlü olayla karşılaşılabilecek riskli bir görev olarak tanımlamaktadırlar. Okul nöbet görevinin gerekli bir uygulama olduğunu ifade eden öğretmenler, nöbet görevinin karşılaşılabilecek olumsuz olayları da azalttığını belirtmişlerdir. Bununla birlikte bu görevin öğrencilerin bir kısmında gözetlenme hissine ya da okuldan soğumaya sebep olabileceği de belirlenmiştir. Nöbet görevi öğretmenlerde ruhsal ve fiziksel yorgunluğa sebebiyet vermektedir. Ayrıca nöbet görevinin öğretmen ve okul yönetimi arasında çatışmaya sebebiyet verebileceği belirlenmiştir. Okul nöbet görevi tutan bazı öğretmenler kendilerini yeterli donanıma sahip hissetmemektedirler. Öğretmenlerin özellikle ilkyardım konusunda yeterli bilgisi bulunmamaktadır. Nöbet görevinin iyileştirilmesi için çeşitli önerilerde bulunan öğretmenler, Milli Eğitim Bakanlığı’nın, okul yönetimlerinin ve öğretmenlerin alabileceği çeşitli karar ve önlemlerle bu görevin daha iyi bir şekilde uygulanabileceğine ilişkin görüşler sunmuşlardır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversite Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNöbet görevien_US
dc.subjectöğretmenen_US
dc.titleOrtaokul öğretmenlerinin okul nöbetine ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Candan AKSOY.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

78
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

916
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.