Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45487
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBaşsayın, Nazlı-
dc.contributor.editorOrdu, Aydan-
dc.date.accessioned2022-06-22T12:37:43Z
dc.date.available2022-06-22T12:37:43Z
dc.date.issued2022-06-
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11499/45487-
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, ortaokulda görev yapan öğretmenlerin çatışma ve çatışma yönetimine ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021-2022 eğitim-öğretim yılında Denizli ili Buldan ilçesinde ortaokullarda görev yapan öğretmenlerden kolay ulaşılabilir örnekleme ile seçilen 15 öğretmen oluşturmaktadır. Çalışmada araştırmacı tarafından oluşturulan yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır ve veriler bireysel görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Ortaokul öğretmenlerinin görüşleri incelendiğinde öğretmenlerin çatışmayı daha çok düşünce farklılığı olarak tanımladıkları görülmüştür. Okullarda genellikle kişilik ve düşünce farklılıklardan, iletişim eksikliğinden, yöneticilerin eşit davranmamasından, örgüt içindeki rekabet ve yarış ortamlarından kaynaklanan çatışmalar yaşanmaktadır. Öğretmenler yöneticilerle dikey çatışma, kendi aralarında ise yatay çatışma yaşamaktadır. Araştırmada ortaokullarda yaşanan çatışmaların olumlu etkisinin farklı bakış açısı kazandırması, olumsuz etkisinin ise motivasyon düşüşü ve okul ortamının bozulması olduğu görülmüştür. Ortaokullarda görev yapan öğretmenler çatışmalarda en fazla bütünleştirme stratejisi kullanmaktadır. Araştırmada hükmetme stratejisine ait herhangi bir bulguya rastlanmamıştır. Ortaokulda görev yapan öğretmenlerin çatışma ve çatışma yönetimiyle ilgili algıları ve ürettikleri metaforlar genel olarak olumsuzdur. Savaş, fay hattı, fırtınalı gün çatışma kavramı ile ilgili üretilen olumsuz metaforlardır.en_US
dc.language.isotren_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectÇatışmaen_US
dc.subjectçatışma yönetimien_US
dc.subjectortaokul öğretmenien_US
dc.titleOrtaokullarda görev yapan öğretmenlerin çatışma ve çatışma yönetimine ilişkin görüşlerien_US
dc.typeReporten_US
dc.authorid0000-0002-2068-7992-
dc.relation.publicationcategoryDiğeren_US
dc.ownerPamukkale_University-
item.openairecristypehttp://purl.org/coar/resource_type/c_18cf-
item.grantfulltextopen-
item.languageiso639-1tr-
item.openairetypeReport-
item.fulltextWith Fulltext-
item.cerifentitytypePublications-
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu
Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nazlı BAŞSAYIN.pdf1.1 MBAdobe PDFView/Open
Show simple item record



CORE Recommender

Page view(s)

190
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

1,932
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.