Please use this identifier to cite or link to this item: https://hdl.handle.net/11499/45490
Title: Sınavla öğrenci alan okullardaki öğrencilerin, velilerinin helikopter ebeveyn tutumlarına ilişkin algıları: Merkezefendi ilçe örneği
Authors: Kahveci, Selma
Keywords: Algılanan helikopter ebeveynlik
korumacı ebeveynlik
Publisher: Pamukkale Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü
Abstract: Bu araştırmada, Denizli ili Merkezefendi ilçesindeki sınavla öğrenci alan okullardaki öğrencilerin, velilerinin helikopter ebeveyn tutumlarına ilişkin algılarının ne olduğunu incelemek hedeflenmektedir. Araştırmada betimsel “tarama modeli” kullanılmıştır. Araştırma 2021–2022 eğitim-öğretim yılı Denizli ili Merkez Efendi ilçesinde sınavla öğrenci alan okullardaki öğrencilerden, Algılanan Helikopter Ebeveyn Tutum Ölçeği sorularının tamamına cevap veren 285 öğrencinin verilerinden elde edilmiştir. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı; “Kişisel Bilgiler” ve Algılanan Helikopter Ebeveyn Tutum Ölçeği (AHETÖ) bölümlerinden oluşmaktadır. Araştırmanın sonucunda, sınavla öğrenci alan okullardaki öğrencilerin, anne ve babalarının helikopter tutumlarının genel olarak yüksek olduğu, anneler ve babalar arasında etik ve ahlaki konularda benzerlik gözlemlenirken, diğer boyutlarda ve genel olarak farklılıkların olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca helikopter tutumların anne ve babaların eğitim durumlarına göre de şekillendiğini söylemek mümkündür. Araştırma sonucuna göre özellikle babaların eğitim seviyelerinin artması ile gösterdikleri helikopter tutumların da arttığını söylemek mümkündür. Anneler için bu durum geçerli değildir.
URI: https://hdl.handle.net/11499/45490
Appears in Collections:Bilimsel Araştırma Projeleri Koleksiyonu

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Selma KAHVECİ YL Proje Danışman İsimli.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open
Show full item record



CORE Recommender

Page view(s)

396
checked on Aug 24, 2024

Download(s)

450
checked on Aug 24, 2024

Google ScholarTM

Check





Items in GCRIS Repository are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.